گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 4 ژوئن 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-4-ژوئن-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

امروز سهام آمریکا ضعیف شد و روند نزولی هفته گذشته را ادامه داد، در حالی که انتظارات برای اولین کاهش بزرگ نرخ بهره بانک مرکزی در این هفته افزایش یافته است.

همه نگاه‌ها به جلسه روز پنج‌شنبه بانک مرکزی اروپا (ECB) دوخته شده است، و انتظار می‌رود که پیش از کاهش بیشتر نرخ بهره در ماه سپتامبر، یک کاهش نرخ بهره روی دهد. این اولین چرخه کاهش در چند دهه گذشته است که در آن سیاست‌گذاران اروپایی بدون نیاز به اقدام در برابر یک اضطرار مالی مجبور به عمل نیستند، که این امر امکان انعطاف بیشتری در زمان‌بندی کاهش‌ها را فراهم می‌کند. کاهش اندک امروز نیز تحت تاثیر فعالیت کمتر از حد انتظار فعالیت‌های کارخانه‌ای آمریکا بود، که در ماه می به پایین‌ترین سطح در سه ماه گذشته، یعنی ۴۸.۷، رسید.

شاخص سفارش‌های جدید به پایین‌ترین سطح مشاهده شده در ژوئن سال ۲۰۲۲ رسید، که نشان‌دهنده ادامه پایین آمدن تقاضا در سراسر اقتصاد است.

در نتیجه، شاخص دلار به زیر سطح ۱۰۴.۵۰ افت کرد؛ بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به زیر سطح ۴.۵ درصد رسید.

در پی روند نزولی هفته گذشته، فلزات پایه هفته را با احتیاط آغاز کردند. مس همچنان نقشی کلیدی در تغییر بهای ارزش فلزات پایه داشت و بازارها اکنون بالای سطح ۱۰,۰۰۰ دلار در هر تن احساس راحتی می‌کنند که به عنوان یک مبنای قوی برای تغییرات قیمت در آینده عمل می‌کند. با وجود حفظ چشم‌انداز معتدل بلندمدت، ما معتقدیم یک اصلاح جزئی زیر این سطح حمایت می‌تواند قیمت را به ارزش منصفانه خود نزدیک‌تر کند. ما انتظار داریم که این هفته بهای مس به سطح ۱۰,۰۰۰ دلار در هر تن برسد.

در همین حال، نیکل و روی روند نزولی بیشتری را تجربه کردند، و قیمت آنها در مدت سه روز متوالی، به ترتیب، به ۱۹,۴۲۲ دلار در هر تن و ۲,۹۴۳ دلار در هر تن سقوط کردند.

قیمت آلومینیوم بالاتر از سطح ۲,۵۰۰ دلار در هر تن به طور ثابتی نگه داشته شد و به ۲,۶۶۱.۵۰ دلار در هر تن رسید.

در همین حال، پس از اعلام غیرمنتظره از سوی اوپک برای افزایش تولید، ارزش قراردادهای آتی نفت کاهش یافت که باعث شد بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب به ۷۴ دلار در هر بشکه و ۷۸ دلار در هر بشکه اصلاح شوند.

با توجه به برگزاری جلسه آینده بانک مرکزی اروپا (ECB)، طلا و نقره نوسان کردند و در زمان نگارش این گزارش، به ترتیب با قیمت ۲,۳۴۲ دلار در هر اونس و ۳۰.۵۲ دلار در هر اونس معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 4 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.