گروه مشاوره پلیس هنگ کنگ درباره افزایش جرایم مرتبط با دارایی‌های دیجیتال هشدار داد

گروه-مشاوره-پلیس-هنگ-کنگ-درباره-افزایش-جرایم-مرتبط-با-دارایی‌های-دیجیتال-هشدار-داد
آنچه در این مقاله میخوانید

گروه مشاوره پلیس هنگ کنگ در جرایم حوزه فناوری در مورد افزایش جرایم مرتبط با دارایی‌های دیجیتال هشدار داده و خواستار ایجاد یک سیستم نظارتی برای شناسایی و حذف خطرات مرتبط با این فناوری شده است. طبق داده‌های پلیس، حدود 550 میلیون دلار در جرایم مربوط به دارایی دیجیتال در طول سال 2023 دخیل بوده است که 90 درصد از این موارد مربوط به طرح‌های کلاهبرداری بوده است.

گروه مشاوره پلیس هنگ کنگ خواستار کاهش جرایم مربوط به دارایی‌های دیجیتال است

جرایم مرتبط با دارایی‌های دیجیتال در هنگ کنگ مجدداً رواج یافته است. گروه مشاوره پلیس هنگ کنگ در جرایم حوزه فناوری، یک گروه مشاوره متشکل از 12 متخصص در بخش فناوری، هشداری را در مورد افزایش جرایم مربوط به دارایی‌های دیجیتال صادر کرده است. بر اساس داده‌های پلیس، جرایم مرتبط با وب 3 از 2,336 مورد در سال 2022 به بیش از 3,415 مورد در سال 2023 افزایش یافته است. حدود 550 میلیون دلار در این جرایم دخیل بوده است که 90 درصد آن مربوط به کلاهبرداری بوده است.

این تیم که در سال 2022 ایجاد شد، اخیراً پنجمین جلسه خود را برگزار کرد که در آن این جنایات را به دو دسته طبقه‌بندی کرد. اولین مورد شامل استفاده از تکنیک‌های مختلف برای تحت فشار قرار دادن قربانیان برای انتقال دارایی‌های دیجیتال ناشناس به کیف پول مجرمان است. به دلیل ویژگی‌های این نوع دارایی رمزنگاری، این ترفند ردیابی هویت کاربران پشت این کیف پول‌ها را برای مقامات دشوار می‌کند.

با توجه به محبوبیت ارز دیجیتال به عنوان گزینه‌ای برای سرمایه‌گذاری، نوع دوم کلاهبرداری به طرح‌های کلاهبرداری در زمینه سرمایه‌گذاری مربوط می‌شود. این جرایم شامل فریب سرمایه‌گذاران با ترویج طرح‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر دارایی دیجیتال تقلبی است.

این وضعیت باعث شده است که عموم مردم عبارات «بلاک چین» و «وب 3» را با این جرایم مرتبط کنند و انگی ایجاد کند که حتی صنایع قانونی را به طرح‌های غیرقانونی مرتبط می‌کند. این گروه پیشنهاد می کند که برای مبارزه با این تصور، لازم است که آگاهی عمومی در مورد دارایی‌های دیجیتال افزایش یابد.

علاوه بر این، این گروه خواستار ایجاد یک سیستم نظارتی است که قادر به شناسایی و کاهش خطرات مربوط به مجرمانی است که از دارایی‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند، و همچنین فضایی را ایجاد می‌کند که امکان توسعه صنایع بلاک چین و وب 3 را به شیوه‌ای قانونی و سازگار فراهم کند.

نظر شما در مورد توصیه‌های گروه مشاوره پلیس هنگ کنگ در جرایم حوزه فناوری چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره گروه مشاوره پلیس هنگ کنگ درباره افزایش جرایم مرتبط با دارایی‌های دیجیتال هشدار داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.