پس از توقیف دارایی‌های روسیه، ممکن است سیستم جهانی تسویه حساب از بین برود

پس-از-توقیف-دارایی‌های-روسیه-ممکن-است-سیستم-جهانی-تسویه-حساب-از-بین-برود
آنچه در این مقاله میخوانید

جیم ریکاردز (Jim Rickards)، اقتصاددان و نویسنده کتاب پرفروش «جنگ ارزها» هشداری درباره فروپاشی احتمالی سیستم ترخیص کالا از گمرک جهانی صادر کرده است. در مصاحبه جدیدی، ریکاردز اعلام کرد که Euroclear، یک سرویس تسویه حساب، 200 میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه را در اختیار دارد. او همچنین توضیح داد که اگر کشورهای غربی این دارایی‌ها را توقیف کنند، یوروکلیر ممکن است با شکایت‌های قضایی روبرو شود.

جیم ریکاردز: در صورت توقیف دارایی های روسیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا می‌توانند سیستم ترخیص کالا از گمرک جهانی را نابود کنند

جیم ریکاردز، اقتصاددان و نویسنده کتاب پرفروش «جنگ ارزها» درباره عواقب احتمالی توقیف دارایی‌های روسیه بر سیستم ترخیص کالا از گمرک جهانی هشدار داده است. ریکاردز در مصاحبه اخیر خود توضیح داد که اگر ائتلاف غربی ایالات متحده و اتحادیه اروپا در نهایت تصمیم به مصادره این 300 میلیارد دلار خزانه و دارایی بگیرند، روسیه می‌تواند به دو روش مختلف تلافی کند.

اولین مورد شامل توقیف دارایی‌ها و توقف عملیات شرکت‌های غربی در روسیه است. ریکاردز تاکید کرد که هنوز بیش از 300 میلیارد دلار دارایی کشورهای غربی در روسیه وجود دارد. پوتین همچنین می‌تواند دارایی‌های شرکت‌های نفت، انرژی و گاز طبیعی غربی را مصادره کند و آن‌ها را به غول‌های نفتی روسیه مانند روس نفت یا گازپروم بدهد و از این اقدامات تلافی‌جویانه سود ببرد.

روسیه همچنین می‌تواند علیه Euroclear، یک سیستم مالی جهانی که خدمات ترخیص و تسویه حساب را در اروپا و جهان ارائه می‌دهد، اقدام قانونی کند. ریکاردز تخمین می‌زند که از 300 میلیارد دلار دارایی روسیه در خارج از کشور، 200 میلیون دلار در اختیار Euroclear است، که اگر این اموال برای توقیف به اشخاص ثالث تحویل داده شود، اقدام قانونی فدراسیون روسیه را به دنبال خواهد داشت.

Euroclear حتی در هنگ کنگ دفاتری دارد، و ریکاردز تاکید می‌کند که این دفاتر مسئول این اقدامات توقیف هستند، که به طور بالقوه باعث مسدود شدن خدمات Euroclear در سراسر اروپا می‌شود. این مسئله، با توجه به این که مستقیماً بر تریلیون‌ها دارایی تأثیر می‌گذارد در حالی که ممکن است سقوط بازار خزانه‌داری به دلیل این اقدامات سال‌ها طول بکشد، حتی بدتر از فروپاشی بازار خزانه‌داری ایالات متحده است که ناشی از این اقدامات توقیف اموال است.

نظر شما در مورد ارزیابی جیم ریکاردز از سقوط احتمالی Euroclear به دلیل اقدامات قانونی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پس از توقیف دارایی‌های روسیه، ممکن است سیستم جهانی تسویه حساب از بین برود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.