گزارش روزانه بازار فارکس، 4 ژوئن 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-4-ژوئن-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • در حالی که پس از انتشار داده‌های ضعیف ISM، ارزش دلار کاهش یافت، سهام آسیایی در طول شب روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند.
  • نتایج انتخابات مکزیک نشان داد که کلودیا شینبام (Claudia Sheinbaum) با کسب 59.1 درصد آرا به ریاست جمهوری رسید.
  • حزب اتحاد ملی دموکراتیک (NDA) به رهبری مودی احتمالاً با اختلاف بسیار کمتری نسبت به آن چه در ابتدا اعلام شده بود، در انتخابات هند پیروز شده است.

اخبار بازار

  • در حالی که پس از روند نزولی مشاهده‌شده در داده‌های تولید ISM ایالات متحده در روز گذشته، ارزش دلار آمریکا در مقایسه با همتایان خود در G10 کمتر شد، سهام آسیایی در طول شب روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند. نظرسنجی ISM 48.7 در مقابل اتفاق نظر 49.5 بود، که ناشی از بدتر شدن سفارشات جدید بود، اگرچه به طور مشخص این برآورد هنوز در سطح بالایی از محدوده‌ای بود که به طور کلی در سال گذشته اشغال کرده بود. تیم تحقیقات بارکلیز فکر نمی‌کند که این برآورد برای تعیین مسیر گسترده‌تر دلار یا اقتصاد ایالات متحده، به ویژه به این دلیل که انتشار داده‌های ضعیف‌تر تولید تا حدی با داده‌های اشتغال ISM قوی‌تر از حد انتظار جبران شد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • نتایج انتخابات مکزیک دیروز منتشر شد و نشان داد که کلودیا شینباوم، از حزب مورنا (Morena)، با قدرتی قوی‌تر از آن چه انتظار می‌رفت، با به دست آوردن 59.1 درصد آرا، که کمتر از اکثریت دو سومی بود که فعالان بازارها گمان می‌کردند، جایگاه ریاست جمهوری را از آن خود کرد. شگفتی واقعی در کنگره رخ داد، که در آن پیش‌بینی می‌شود مورنا بر اساس رای گیری فعلی اکثریت آراء را به دست آورد. (تحقیقات بارکلیز)
  • تیم تحقیقات بارکلیز فکر می‌کند که این نتایج برای اقتصاد مکزیک عاملی مثبت محسوب می‌شود، اما فکر نمی‌کند در میان مدت تأثیر زیادی بر جفت ارز دلار آمریکا/ پزوی مکزیک (USD/MXN) داشته باشد. (تحقیقات بارکلیز)
  • دیروز شاهد فروش نسبتاً قابل توجهی از پزوی مکزیک (MXN) بودیم، که 4.5 درصد با نرخ بالاتری در طول روز معامله شد. این به این دلیل است که به نظر می‌رسد بازار تحت تأثیر مقیاس پیروزی مورنا و قدرت بالقوه‌ای است که می‌تواند به همراه داشته باشد. (تحقیقات بارکلیز)
  • تمرکز در بازار نوظهور (EM) آسیا امروز صبح بر روی هند باقی مانده است که نتایج انتخابات آن که در آخر هفته برگزار شد، همچنان در حال منتشر شدن هستند. شمارش‌های اولیه نشان می‌دهد که مودی و ائتلافش، حزب اتحاد ملی دموکراتیک (NDA)، پیشتازی بسیار ضعیف‌تر از آن چه که در ابتدا توسط شبکه‌های تلویزیونی و نظرسنجی‌های دولتی اعلام شده بود، دارند، و اکنون به دنبال کسب حدود 300 کرسی کمتر از 365 کرسی پیش‌بینی شده اولیه هستند. در حالی که این روند همچنان کسب اکثریت آراء را برای حزب NDA تضمین می‌کند، اما در مقیاس یکسانی نیست، و به این ترتیب هم روپیه (INR) و هم سهام هند بیشتر روند صعودی خود را نسبت به اوایل هفته معکوس کردند. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 4 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.