ضعف یوان چین در مقابل دلار

اطمینان چین از دستیابی به هدف تولید ناخالص داخلی
آنچه در این مقاله میخوانید

یوان چین در برابر دلار روز سه‌شنبه کاهش یافت و در مقابل افزایش بیشتر ارزهای آسیایی به دلیل پرداخت سود سهام خارجی و نگرانی‌های اقتصادی غالب هرگونه افزایش ناشی از ضعف گسترده دلار را خنثی کرد.

قبل از باز شدن بازار، بانک خلق چین نرخ میانی را که یوان مجاز به معامله در یک باند 2 درصدی است، 7.1083 در هر دلار آمریکا قبل از باز شدن بازار تعیین کرد که قوی‌ترین سطح از 22 می است.

تحلیلگران می‌گویند مجموعه‌ای از اقدامات اخیر تسهیل‌کننده دارایی نتوانسته است جریان سرمایه ثابت را جذب کند.

به گفته آنها، در مقابل، تقاضای خشکی چین برای ارز خارجی و تقاضا برای سرمایه‌گذاری سهام خارج از کشور از طریق پیوند جنوبی پایدارتر است و منجر به جریان خروجی می‌شود.

شاخص بلوتراشه CSI 300 چین در هفته‌های اخیر پس از بازگشت به پایین‌ترین سطح پنج ساله در ماه فوریه، نشانه‌هایی از خستگی را نشان داده است.

یوآن چین پس از 5 ماه کاهش متوالی، زیان خود را افزایش داد.

یوان همچنین به دلیل تقاضای فصلی شرکت‌های چینی در بورس خارج از کشور برای ارز خارجی برای پرداخت سود سهام که مستلزم فروش یوان است، کاهش یافت.

فعالان بازار اکنون منتظر داده‌های اقتصادی ایالات متحده از جمله PMI خدمات ISM در روز چهارشنبه و حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه برای سرنخ‌های مسیر نرخ ایالات متحده هستند.

یوان در سال جاری 2.1 درصد کاهش یافته است که تحت فشار بازدهی نسبتاً پایین در برابر سایر ارزها و واگرایی سیاست پولی چین با سایر کشورها قرار گرفته است.

 

 

دیدگاه خود را درباره ضعف یوان چین در مقابل دلار بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.