نیمی از آلمانی‌های مورد بررسی استفاده از یورو دیجیتال به عنوان یک گزینه دیگر پرداخت را تصور می‌کنند

نیمی-از-آلمانی‌های-مورد-بررسی-استفاده-از-یورو-دیجیتال-به-عنوان-یک-گزینه-دیگر-پرداخت-را-تصور-می‌کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش جدیدی حاکی از آن است که نیمی از آلمانی‌هایی که در یک مطالعه نظرسنجی شرکت کرده‌اند، می‌توانند «استفاده از یوروی دیجیتال به عنوان گزینه دیگری برای پرداخت را تصور کنند.» با این حال، این مطالعه همچنین نشان داد که حدود سه چهارم پاسخ‌دهندگان، جنبه حفظ حریم خصوصی در ارتباط با استفاده از یوروی دیجیتال را بسیار مهم یا مهم می‌دانند.

حدود ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان از وجود یوروی دیجیتال بی‌اطلاع بودند

بر اساس یک مطالعه نظرسنجی که به سفارش بانک فدرال آلمان (Deutsche Bundesbank) انجام شده است، بسیاری از آلمانی‌ها به ایده یوروی دیجیتال علاقه‌مند هستند. این نظرسنجی که شامل ۲,۰۱۲ نفر از ساکنان آلمان بوده، نشان داد که نیمی از پاسخ‌دهندگان تصور می‌کنند که به طور کلی می‌توانند از یوروی دیجیتال به عنوان یک گزینه دیگر برای پرداخت استفاده کنند. همچنین، این رویکرد شامل آلمانی‌هایی می‌شود که قبلاً از وجود یوروی دیجیتال بی‌اطلاع بودند.

این مطالعه نشان داد که ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان درباره یوروی دیجیتال شنیده، خوانده یا اطلاعاتی دریافت کرده بودند، در حالی که ۵۹ درصد از آنها از وجود آن بی‌خبر بودند. با این حال، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی در بین اکثر پاسخ‌دهندگان رایج بود.

در گزارش این تحقیق آمده است:

“بیش از سه چهارم پاسخ‌دهندگان جنبه حفظ حریم خصوصی در ارتباط با استفاده از یوروی دیجیتال را بسیار مهم یا مهم ارزیابی کردند. از بین شرکت‌کنندگان، ۵۹ درصد اظهار داشتند که نسخه آفلاین برنامه‌ریزی‌شده یوروی دیجیتال، که قرار است سطحی از حفاظت حریم خصوصی مشابه پول نقد را فراهم آورد، بسیار مهم یا مهم است.

پاسخ‌دهندگان نگرانی‌های خود در مورد حفظ حریم خصوصی را بیان کردند

با وجود این یافته‌ها، یوآخیم ناگل (Joachim Nagel)، رئیس بانک فدرال آلمان (Bundesbank)، ادعا کرد که بانک‌های مرکزی اروپایی هیچ علاقه‌ای به داده‌های کاربران ندارند. ناگل افزود که ارز دیجیتالی منطقه یورو “بسیار بهتر از راه‌حل‌های پرداخت تجاری فعلی، از حریم خصوصی مردم حفاظت خواهد کرد.”

در همین حال، این مطالعه همچنین نشان داد که برخی از پاسخ‌دهندگان (۱۵ درصد) معتقد بودند که یوروی دیجیتال قصد دارد جایگزین پول نقد شود، در حالی که ۱۲ درصد فکر می‌کردند که پس از فعال شدن یوروی دیجیتال، پول نقد حذف خواهد شد. تنها ۱۷ درصد آگاه بودند که ارز دیجیتال به عنوان «وسیله پرداخت دیگری عمل خواهد کرد و توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) [European Central Bank] یا بانک فدرال آلمان (Bundesbank) صادر می‌شود.” حدود ۱۶ درصد از پاسخ‌دهندگان، یوروی دیجیتال را یک رمزارز می‌دانستند.

بر اساس یک اطلاعیه مطبوعاتی، یوروسیستم (Eurosystem)، نهاد پولی منطقه یورو، تنها زمانی می‌تواند برای معرفی یوروی دیجیتال اقدام کند که قانون‌گذاران اتحادیه اروپا پایه‌های قانونی لازم را ایجاد کنند.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره نیمی از آلمانی‌های مورد بررسی استفاده از یورو دیجیتال به عنوان یک گزینه دیگر پرداخت را تصور می‌کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.