گزارش روزانه بازار فارکس، 5 ژوئن 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-5-ژوئن-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • در حالی که شاخص دلار تا حد زیادی بدون تغییر بود، سهام آسیایی در طول شب روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند.
  • دیروز، پس از آن که حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP) اکثریت خود را در انتخابات هند از دست داد، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ روپیه هند (USD/INR) افزایش یافت.
  • بانک مرکزی کانادا در جلسه امروز نرخ سیاست خود را اعلام کرد.

اخبار بازار

  • شاخص‌های بورس آسیا شب گذشته نوسانی بودند در حالی که پس از انتشار داده‌های بازار کار در مورد بررسی فرصت‌های شغلی و گردش کار (JOLTS) ایالات متحده که به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۲۱، یعنی ۸۰۵۹ هزار رسید در حالی که اتفاق نظر فعالان بازار ۸,۳۵۰ هزار بود، ارزش قراردادهای آتی شاخص S&P ۵۰۰ آمریکا ، تقریباً بدون تغییر بود. این داده‌ها به همراه داده‌های ضعیف مربوط به هزینه مصرف شخصی (PCE) و ISM که اوایل هفته منتشر شد، فعالان بازار را وادار به تجدید نظر در انتظارات خود برای مسیر آینده نرخ‌های بهره فدرال رزرو کرده است؛ با این حال، فعالان بازار اکنون بر اساس کاهش نرخ بهره به میزان ۲۵ واحد تا ماه نوامبر قیمت‌گذاری کرده‌اند. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • با وجود انتشار این داده‌های ضعیف‌تر، دلار آمریکا در مقابل همتایان گروه ۱۰ خود دیروز تقریباً بدون تغییر بود، و به دلیل بازگشایی پوزیشن‌های خرید مورد علاقه در ارزهایی مانند روپیه هند (INR)، لیره ترکیه (TRY) و پزوی مکزیک (MXN)، ما شاهد خرید چشمگیر دلار در مقابل ارزهای بازارهای نوظهور بودیم. (تحقیقات بارکلیز)
  • در بازارهای نوظهور آسیا، تمرکز همچنان بر روی انتخابات هند معطوف است که نتایج آن اکنون تقریباً قطعی شده است. نتایج نشان دادند که ائتلاف به رهبری حزب بهاراتیا جاناتا (BJP)، یعنی اتحاد ملی دموکراتیک (NDA)، پیروزی ضعیف‌تری نسبت به انتظارات اولیه حاصل کرد و حدود ۲۹۰ کرسی به دست آورد. حزب بهاراتیا جاناتا به تنهایی توانست تقریباً ۲۴۰ کرسی در مقابل ۳۰۴ کرسی در سال ۲۰۱۹ به دست آورد، که کمتر از ۲۷۳ کرسی مورد نیاز برای به دست آوردن اکثریت است، به این معنی که حزب بهاراتیا جاناتا و نارندرا مودی (Narendra Modi)، نخست وزیر هند، اکنون مجبور خواهند بود برای تشکیل دولت ائتلاف تشکیل دهند. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • از ساعت 83.00 روز دوشنبه پس از انتشار این اخبار انتخاباتی، جفت ارز دلار آمریکا/ روپیه هند (USD/INR) دیروز تا 83.70 معامله شد. (بلومبرگ)
  • بانک مرکزی کانادا قرار است نرخ سیاست خود را امروز در جلسه‌ای در ساعت ۱۴:۱۵ به وقت تابستانی بریتانیا (BST) اعلام کند، در حالی که فعالان بازار نسبت به این که آیا آنها ۲۵ واحد کاهش خواهند داد یا در وضعیت فعلی باقی خواهند ماند، اختلاف نظر دارند. هم تیم معاملات و هم تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند که به دلیل لحن برخی از اعضای بانک مرکزی که نشان دادند برای اطمینان بیشتر از کاهش تورم نیاز به زمان دارند، بانک مرکزی کانادا در وضعیت فعلی باقی بماند. با این حال، تیم معاملات معتقد است که صرف نظر از تصمیمی که بانک مرکزی کانادا بگیرد، واکنش دلار کانادا (CAD) نسبتاً محدود خواهد بود، و انتظار دارند که دلار کانادا همچنان به عنوان یک ارز با بتای پایین‌تر نسبت به دلار آمریکا (USD) معامله شود. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 5 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.