بانک مرکزی قطر آغاز پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود را اعلام کرد

بانک-مرکزی-قطر-آغاز-پروژه-ارز-دیجیتال-بانک-مرکزی-خود-را-اعلام-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک مرکزی قطر اخیراً از اتمام توسعه زیرساخت‌هایی خبر داد که از یک ارز دیجیتالی متمرکز بر بانک مرکزی (CBDC) ساخته شده در داخل کشور پشتیبانی می‌کند. این بانک برآورد می‌کند که این پروژه امسال در ماه اکتبر وارد مراحل آزمایشی خواهد شد، که این امکان را به چندین بانک ملی و بین‌المللی می‌دهد تا عملکرد این برنامه آزمایشی را با تسهیل پرداخت‌های بزرگ میان آن‌ها آزمایش کنند.

قطر آغاز پروژه برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را اعلام کرد

کشورهای بیشتری به صدور ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی خود علاقه‌مند شده‌اند. بانک مرکزی قطر اخیراً از اتمام مراحل توسعه زیرساخت‌های ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) خبر داده است. بر اساس گزارش‌های رسمی خبری، پروژه CBDC قطر با هدف «همگام‌سازی با تحولات سریع جهانی در این زمینه» اجرا خواهد شد.

به نظر می‌رسد این پروژه یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) عمده‌فروشی باشد، چون این بانک اعلام کرده است که در اکتبر سال ۲۰۲۴ اجرای آزمایشی این توسعه را با بانک‌های ملی و بین‌المللی آغاز خواهد کرد و تراکنش‌های پرداخت‌های بزرگ را در محیط آزمایشی تست خواهد کرد.

برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) قطر بر پذیرش نهادی تمرکز خواهد داشت و افزایش دسترسی به بازارهای سرمایه برای بانک‌های فعال در کشور، بهبود تسویه داخلی و افزایش کارایی تراکنش‌های اوراق بهادار را به عنوان اهداف این پروژه ذکر کرده است.

این اقدام بخشی از استراتژی ملی است که شامل فناوری‌های جدیدی مانند بلاک چین و هوش مصنوعی (AI) برای افزایش نقدینگی قطر در بازارهای سرمایه مالی با در نظر گرفتن جنبه‌های امنیت اطلاعات، می‌شود. نتایج این مرحله آزمایشی آتی در شناسایی موارد استفاده اصلی که بانک مرکزی برای بهبود توانایی‌های فعلی سیستم مالی قطری در آینده اتخاذ خواهد کرد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پیش از این، بانک اظهاراتی در مورد بررسی بانک‌های دیجیتال و ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی ارائه داده بود. در سال ۲۰۲۲، آلانود عبدالله المفتاح، رئیس بخش فین‌تک بانک، توضیح داد که بانک این عناصر را مطالعه خواهد کرد، اما تاکید کرد که تصمیم‌گیری برای صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی همچنان در دست بررسی است و تا پس از ارزیابی تمام شرایط محیطی آن اتخاذ نخواهد شد.

نظر شما در مورد بیانیه بانک مرکزی قطر در مورد آغاز برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک مرکزی قطر آغاز پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود را اعلام کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.