ورلد کوین (Worldcoin) با توقف موقت عملیات در اسپانیا موافقت کرد

ورلد-کوین-Worldcoin-با-توقف-موقت-عملیات-در-اسپانیا-موافقت-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

ورلدکوین (Worldcoin)، پروتکل شناسایی بیومتریک اثبات هویت، موافقت کرده است که به طور موقت فعالیت‌های خود را در اسپانیا متوقف کند. بر اساس بیانیه‌های ناظر حریم خصوصی اسپانیا (AEPD)، این شرکت متعهد شده است که برای یک سال یا تا زمانی که ناظر حریم خصوصی باویرا (Baviera) تحقیقات خود در مورد ساختارهای داخلی ورلدکوین را به پایان برساند، فعالیت‌های جمع‌آوری داده‌های خود را متوقف کند.

ورلدکوین جمع‌آوری داده‌های بیومتریک در اسپانیا را متوقف می‌کند

ورلدکوین (Worldcoin) با مخالفت فزاینده‌ای از سوی نهادهای حریم خصوصی در اسپانیا مواجه است. AEPD، ناظر حریم خصوصی داده‌های اسپانیا، روز سه‌شنبه گزارش داد که با Tools For Humanity، شرکت پشت پروتکل اسکن بیومتریک عنبیه ورلدکوین، توافقی را امضا کرده است تا این شرکت به طور موقت فعالیت‌های خود را در اسپانیا متوقف کند.

این توافق پس از پایان یک اقدام احتیاطی که به شرکت دستور داده بود فعالیت‌های خود را در کشور برای سه ماه متوقف کند، به دست آمد. ناظر حریم خصوصی اسپانیا با توجیه این اقدام اعلام کرد که اطلاعات کافی درباره نحوه برخورد با داده‌های جمع‌آوری شده از شهروندان اسپانیایی ندارد و به ادعای شامل شدن افراد زیر سن قانونی در این فهرست و عدم امکان کاربران برای برداشت اطلاعات جمع‌آوری شده اشاره کرد.

در آن زمان، ورلدکوین (Worldcoin) این حکم را در برابر دادگاه ملی، یک دادگاه عالی در کشور، به چالش کشید و استدلال کرد که ناظر حریم خصوصی اسپانیا صلاحیت نظارت بر ورلدکوین را ندارد، چون طبق مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR)، آژانس حفاظت از داده‌ها که می‌تواند مداخله کند، در مکانی که ورلدکوین ثبت شده است قرار دارد. در مورد ورلدکوین، این آژانس دفتر ایالتی حفاظت از داده‌های باواریا (Bavarian State Office for Data Protection Supervision یا BayLDA) است.

با این حال، دادگاه ملی این اقدام را تأیید کرد، چون چنین نتیجه‌گیری کرد که حفاظت از داده‌های بیومتریک شهروندان اسپانیایی بر حفاظت از منافع اقتصادی شرکت اولویت دارد.

توافقنامه جدید مقرر می‌دارد که عملیات جمع‌آوری داده‌ها به مدت یک سال یا تا زمانی که تحقیقات سازمان‌دهی شده توسط BayLDA به پایان برسد، متوقف خواهد شد. با این وجود، ناظر حریم خصوصی اسپانیا در بیانیه مطبوعاتی خود، اذعان کرد که از زمان اتخاذ اولین اقدام احتیاطی، پروژه قابلیت‌های جدیدی، از جمله محدودیت‌های سنی و امکان حذف اطلاعات عنبیه برای کاربران پروتکل، را معرفی کرده است.

نظر شما در مورد مشکلات عملیاتی Worldcoin در اسپانیا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ورلد کوین (Worldcoin) با توقف موقت عملیات در اسپانیا موافقت کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.