افزایش صادرات چین برای دومین ماه پیاپی

افزایش صادرات چین برای دومین ماه
آنچه در این مقاله میخوانید

صادرات چین با سرعت بیشتری و برای دومین ماه در ماه مه رشد کرد، که نشان می‌دهد صاحبان کارخانه‌ها در حال یافتن خریداران در خارج از کشور هستند و به اقتصاد کمک می‌کنند، زیرا در تلاش برای بهبود پایدار است.

فردریک نویمان، اقتصاددان ارشد آسیا در HSBC گفت: اعداد سرفصل صادرات به‌طور شگفت‌آوری خوب هستند، و این روند زیربنایی را تأیید می‌کند، حجم بسیار بالاست.

چین در حال حاضر به قدری رقابتی است که حتی محدودیت‌های تجاری هم نمی‌تواند سرعت صادرات را که در حال انجام است کند کند.

با این حال، نویمان گفت: اگر تقاضای ایالات متحده کاهش یابد، چرخه تجارت جهانی به سرعت از بین خواهد رفت.

داده‌های گمرک در روز جمعه نشان داد که ارزش محموله‌های خروجی از دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه می 7.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

اما واردات با سرعت کمتر 1.8 درصدی نسبت به جهش 8.4 درصدی در ماه قبل افزایش یافت که نشاندهنده شکنندگی مصرف داخلی است.

رقم صادرات از رشد پیش‌بینی شده 6.0 درصدی در نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان و افزایش 1.5 درصدی که در ماه آوریل مشاهده شد، پیشی گرفت، اگرچه پس از افزایش نرخ‌های بهره و تورم در ایالات متحده و اروپا که تحت فشار خارجی قرار گرفت، احتمالاً به دلیل پایین بودن پایه مقایسه نیز به رشد کمک شده است.

طی ماه‌های اخیر، داده‌های متعددی نشان داده است که بخش‌های مختلف اقتصاد 18.6 تریلیون دلاری با سرعت‌های مختلف بهبود می‌یابد و عدم اطمینان در مورد چشم‌انداز را افزایش می‌دهد.

در حالی که رشد سه ماهه اول پیش‌بینی‌های گذشته را منفجر کرد و داده‌های قوی صادرات و تولید ماه مارس نشان داد که بهبود تقاضای جهانی ممکن است به تلاش‌های مقامات برای بازگرداندن اقتصاد به حالت یکنواخت کمک کند، شاخص‌های اخیر که منعکس‌کننده مصرف نرم داخلی هستند، بسیاری از خوش‌بینی قبلی را از بین برده‌اند.

دیدگاه خود را درباره افزایش صادرات چین برای دومین ماه پیاپی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.