احتمال رشد شغلی ایالات متحده در ماه می با سرعت متوسط

احتمال رشد شغلی ایالات متحده در ماه می با سرعت متوسط
آنچه در این مقاله میخوانید

رشد شغلی در ایالات متحده احتمالاً در ماه می سرعت متوسط ​​خود را حفظ کرده است و انتظار می‌رود افزایش دستمزدها ثابت بماند، که فدرال رزرو را در حالت انتظار برای نرخ‌های بهره نگه می‌دارد، اما احتمالاً شرط‌بندی را تشویق می‌کند که بانک مرکزی حداقل یک بار در این مدت هزینه‌های استقراض را کاهش دهد.

همچنین انتظار می‌رود که گزارش اشتغال وزارت کار در روز جمعه نشان دهد که نرخ بیکاری برای بیست و هشتمین ماه متوالی زیر 4 درصد باقی مانده است. در حالی که بازار کار در ماه‌های اخیر نرم‌تر شده است.

انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره یک خود را در هفته آینده در محدوده فعلی 5.25 تا 5.50 درصد بدون تغییر باقی بگذارد، جایی که از ژوئیه گذشته تاکنون بوده است.

لیدیا بوسور، اقتصاددان ارشد در EY-Parthenon، گفت: گزارش اشتغال شواهد بیشتری ارائه خواهد کرد که بازار کار به اندازه یک سال گذشته قوی نیست و به سمت تعادل تورمی کمتر همگرا می شود.

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی پس از افزایش 175 هزار شغلی در ماه آوریل، احتمالاً 185000 شغل در ماه گذشته افزایش یافته است. این افزایش کمتر از میانگین 242000 در سه ماه قبل خواهد بود.

برآوردها از 120000 تا 258000 متغیر بود. با وجود چرخه افزایش نرخ تهاجمی که باعث شد فدرال رزرو از مارس 2022 نرخ سیاستی خود را 525 واحد پایه افزایش دهد تا تقاضا در کل اقتصاد را کاهش دهد، بازار کار همچنان انعطاف پذیر است.

بازارهای مالی به فکر کاهش نزولی رشد شغلی در روز جمعه افتاده‌اند، بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده در نزدیکی پایین‌ترین سطح خود در حدود دو ماه اخیر در این هفته و نشانه‌هایی از کاهش نرخ استخدام در میان مشاغل کوچک است.

نشانه‌های دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد بازار کار به‌طور پیوسته‌تر شروع به شل شدن کرده است، و بانک مرکزی ایالات متحده به دقت شرایط بازار کار و رشد اقتصادی را زیر نظر دارد تا اطمینان حاصل کند که نرخ‌ها را برای مدت طولانی بالا نگه نمی‌دارد و اقتصاد را بیش از حد سرد نمی‌کند.

تولید کلی اقتصادی در سه ماهه اول با کمترین نرخ در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد و آمار تا کنون در سه ماهه جاری نسبت به موازنه ضعیف‌تر از حد انتظار بوده است.

اقتصاددانان به طور کلی انتظار دارند که با عادی شدن عرضه و تقاضا برای کارگران، بازار کار در ماه‌های آینده به نرمی خود ادامه دهد.

داده‌های اوایل این هفته نشان داد که فرصت‌های شغلی در آوریل کاهش یافته است و تعداد مشاغل موجود به ازای هر جویای کار به پایین‌ترین سطح خود از ژوئن 2021 رسیده است.

 

دیدگاه خود را درباره احتمال رشد شغلی ایالات متحده در ماه می با سرعت متوسط بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.