کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در سال 2024

کنفرانس-جهانی-توسعه‌دهندگان-اپل-در-سال-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

WWDC کنفرانس سالانه جهانی توسعه‌دهندگان اپل (Apple) است که در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند در جلسات شرکت کنند و با مهندسین اپل ارتباط برقرار نمایند. رویداد ۲۰۲۴ اپل بین روزهای ۱۰ تا ۱۴ ژوئن (21 تا 25 خرداد) برگزار خواهد شد و یک رویداد آنلاین، همراه با یک بخش حضوری کوچک برای شرکت‌کنندگان منتخب در روز ۱۰ ژوئن، خواهد بود.

بررسی اجمالی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در سال 2024 (WWDC 2024)

سی‌وپنجمین کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان جهانی از ۱۰ ژوئن تا ۱۴ ژوئن (21 تا 25 خرداد) برگزار خواهد شد، و قرار است یک رویداد افتتاحیه کلیدی در روز دوشنبه، ۱۰ ژوئن ساعت ۱۰:۰۰ صبح به وقت اقیانوس آرام برگزار شود تا نرم‌افزارهای جدید را معرفی کند. در رویداد اصلی امسال، ما انتظار داریم iOS ۱۸، iPadOS ۱۸، macOS ۱۵، tvOS ۱۸، watchOS ۱۱، و visionOS ۲ را ببینیم و تاکنون شایعه‌ای درباره رونمایی محصولات جدید نشنیده‌ایم.

همانند رویدادهای کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل از سال ۲۰۲۰، WWDC ۲۰۲۴ یک رویداد آنلاین خواهد بود که برای تمام توسعه‌دهندگان به صورت رایگان در دسترس است. با وجودی که کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در سال ۲۰۲۴ عمدتاً به صورت آنلاین است، اپل بار دیگر یک رویداد ویژه برای توسعه‌دهندگان منتخب، دانشجویان، و اعضای رسانه برگزار می‌کند که قرار است در ۱۰ ژوئن در پردیس اپل پارک (Apple Park) در کوپرتینو (Cupertino)، کالیفرنیا، انجام شود. شرکت‌کنندگان توسعه‌دهنده و دانشجو می‌توانند سخنرانی مربوط به وضعیت اتحادیه را در اپل پارک تماشا کرده، با کارمندان اپل ملاقات کنند و در مسابقات طراحی اپل شرکت نمایند.

اپل معمولاً هنگام اعلام تاریخ‌های کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان جهانی، چالش دانشجویی Swift را برگزار می‌کند، اما امسال این چالش زودتر آغاز شد و برندگان آن در تاریخ ۲۸ مارس اعلام شدند. برخی از برندگان از طریق فرآیند قرعه‌کشی برای شرکت در رویداد ویژه در اپل پارک دعوت شدند و ۵۰ برنده برتر برای تجربه‌ای سه‌روزه به کوپرتینو دعوت شدند.

در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان جهانی، اپل نسخه‌های جدید iOS، iPadOS، macOS، watchOS، و tvOS را به توسعه‌دهندگان و مشتریان خود معرفی می‌کند؛ علاوه بر این، امسال ما نسخه جدیدی از visionOS را شاهد خواهیم بود. توسعه‌دهندگان می‌توانند با هدف یادگیری نحوه ادغام ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل در برنامه‌های خود، از طریق جلسات مهندسی، قرارهای آزمایشگاهی انفرادی، و انجمن‌های توسعه‌دهنده اپل با مهندسین اپل تعامل کنند.

اپل همیشه رویداد WWDC را در Apple.com، برنامه توسعه‌دهنده اپل، وب‌سایت توسعه‌دهنده اپل، اپل تی‌وی، و یوتیوب پخش می‌کند. جلسات توسعه‌دهنده در طول هفته در برنامه توسعه‌دهنده اپل، و برای اولین بار در یوتیوب، به اشتراک گذاشته خواهند شد.

تازه‌های نرم‌افزاری WWDC

نرم‌افزار محور اصلی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل است و شایعات مربوط به رویداد سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهند که به لطف هوش مصنوعی (AI)، iOS 18 ممکن است بزرگترین به‌روزرسانی برای آیفون باشد که ما در سال‌های اخیر داشته‌ایم، و بسیاری از این ویژگی‌ها احتمالاً در macOS نیز گنجانده خواهند شد.

iOS 18 و iPadOS 18

اپل می‌خواهد در زمینه هوش مصنوعی با رقبا به روز شود و مارک گورمن (Mark Gurman) از بلومبرگ گفته است که iOS 18 یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری “نسبتاً بنیادین” خواهد بود که با “ویژگی‌ها و طراحی‌های جدید بزرگ” که عمدتاً بر روی AI متمرکز است، همراه خواهد بود.

iOS-18-Mock-Feature-Baubles

انتظار می‌رود هوش مصنوعی (AI) در سراسر سیستم‌عامل گنجانده شود، و در اینجا، به برخی از روش‌هایی اشاره می‌کنیم که گفته می‌شود اپل در حال استفاده از آن است:

  • رتوش عکس، مانند حذف اشیاء ناخواسته.
  • تبدیل صدا به متن در یادداشت‌های صوتی.
  • پیشنهاد پاسخ‌ها به ایمیل‌ها و پیام‌ها.
  • ایجاد ایموجی‌های سفارشی خودکار بر اساس محتوای پیام‌های کاربر.
  • خلاصه هوشمند برای اعلان‌ها و پیام‌های از دست رفته.
  • بهبود جستجوی وب در سافاری و جستجوهای سریع‌تر در اسپات‌لایت.
  • تهیه لیست‌های پخش خودکار Apple Music بر اساس ورودی از کاربر، مانند حالت روحی.
  • نوشتن با کمک AI در صفحات (Pages).
  • ایجاد اسلاید‌های ارائه با کمک هوش مصنوعی در کینوت (Keynote).
  • نوشتن کد با کمک هوش مصنوعی در ایکس‌کد (Xcode) برای توسعه‌دهندگان.
  • بهبودهای سیری (Siri) که مدل‌های زبان بزرگ (LLMs) ، مانند توانایی‌های گفتگوی طبیعی و بهبود شخصی‌سازی کاربر را یکپارچه می‌کند.

iOS 18 شامل برخی تغییرات طراحی خواهد بود، و شاید برخی از نکات طراحی را از visionOS به عاریه بگیرد، اما یک بازسازی کامل دریافت نخواهد کرد. انتظار می‌رود که این به‌روزرسانی شامل یک صفحه خانگی قابل تنظیم‌تر باشد، که به کاربران آیفون گزینه‌های بیشتری برای ظاهر آیفون خود می‌دهد. اپل قصد دارد به مشتریان کنترل بیشتری بر نحوه چیدمان آیکون‌های برنامه‌ها و رنگ‌های فردی آیکون‌ها بدهد.

iPhone-Home-Screen-Gradient-Blank-Spaces-1

آیکون‌های برنامه‌ها همچنان قرار است به یک شبکه نامرئی برای اهداف سازماندهی قفل شوند، اما به‌روزرسانی ممکن است گزینه‌ای را برای ایجاد فضاهای خالی، ردیف‌ها، و ستون‌ها بین آیکون‌های برنامه اضافه کند. انتظار می‌رود iOS 18 شامل مهم‌ترین به‌روزرسانی صفحه خانگی باشد که ما در سال‌های اخیر داشته‌ایم، و معادل تغییرات صفحه قفلی است که اپل در iOS 16 معرفی کرد.

انتظار می‌رود iOS 18 شامل به‌روزرسانی‌هایی برای چندین برنامه داخلی شامل یادداشت‌ها، ایمیل، عکس‌ها، و تناسب اندام باشد. انتظار می‌رود برنامه عکس‌ها دارای یکپارچه‌سازی‌های جدید AI برای ویرایش باشد، اپل موزیک لیست‌های پخش خودکار دریافت خواهد کرد، تقویم یکپارچه‌سازی بهتری برای یادآوری‌ها خواهد داشت، و برنامه نقشه‌های اپل ممکن است ویژگی‌های جدیدی مانند پشتیبانی از نقشه‌های توپوگرافی و گزینه‌ای برای ذخیره مسیرهای سفارشی به عنوان جایگزینی برای مسیرهای از پیش انتخاب شده که نقشه‌ها هنگام وارد کردن مسیرها ارائه می‌دهند، به دست آورد.

اپل RCS را برای برنامه پیام‌ها در iOS 18 معرفی خواهد کرد، که مکالمات بین کاربران آیفون و اندروید را بهبود می‌بخشد. ارسال عکس‌ها و ویدئوها به کاربران اندروید از آیفون دیگر باعث خطا نخواهد شد، و چت‌های گروهی عملکرد بهتری خواهند داشت. ویژگی‌هایی مانند واکنش‌های ایموجی متقابل، رسیدهای خواندن، و نشانگرهای تایپ زمان واقعی نیز اضافه خواهند شد.

macOS 15

macOS و iOS اغلب دارای ویژگی‌های مشترک زیادی هستند؛ بنابراین، در حالی که بیشتر شایعاتی که شنیده‌ایم، بر روی iOS 18 متمرکز شده‌اند، بسیاری از همان ویژگی‌های هوش مصنوعی در مورد مک نیز صادق هستند.

در مورد نام، اپل همچنان از نام‌های نمادین کالیفرنیا استفاده می‌کند. اپل در طول سال‌ها چندین نام مرتبط با کالیفرنیا را به ثبت رسانده است، و بسیاری از آن‌ها استفاده نشده‌اند.

برخی از احتمالات باقی‌مانده شامل ردوود (Redwood)، گریزلی (Grizzly)، سکویا (Sequoia)، مموت (Mammoth)، پسیفیک (Pacific)، رینکن (Rincon)، فارالون (Farallon)، میرامار (Miramar)، کاندور (Condor)، دیابلو (Diablo)، و شاستا (Shasta) می‌شوند. اپل ممکن است با نامی که ثبت نشده است، همراه شود، اگرچه در گذشته نیز این کار را انجام داده است.

در اینجا نام‌هایی هستند که اپل از زمانی که از سال ۲۰۱۳ شروع به نام‌گذاری نسخه‌های macOS بر اساس نمادهای مکانی کرده استفاده کرده است: ماوریکس (Mavericks)، یوسمیتی (Yosemite)، ال کاپیتان (El Capitan)، سیرا (Sierra)، های سیرا (High Sierra)، موهاوی (Mojave)، کاتالینا (Catalina)، بیگ سور (Big Sur)، مونتری (Monterey)، ونتورا (Ventura)، و سونوما (Sonoma).

سایر به‌‎روزرسانی‌ها

همچنین شاهد watchOS 11، tvOS 18، نرم‌افزار HomePod 18، و visionOS 2 خواهیم بود، اما شایعات زیادی در مورد محتوای این به‌روزرسانی‌ها نشنیده‌ایم.

تازه‌های سخت‌افزاری؟

بر اساس گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، اپل قصد ندارد هیچ محصول سخت‌افزاری جدیدی را در WWDC 2024 معرفی کند، و تمرکز کاملاً بر روی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آینده خواهد بود.

نحوه تماشای رویداد WWDC 2024

رویداد WWDC 2024 را می‌توان در Apple.com، در YouTube، از طریق برنامه TV بر روی Apple TV، یا از طریق برنامه توسعه‌دهنده اپل تماشا کرد.

برای کسانی که هم‌زمان با برگزاری، قادر به تماشای رویداد نیستند، ما پوشش زنده‌ای را هم در MacRumors.com و هم در حساب توییتر MacRumorsLive خود خواهیم داشت.

به عنوان یادآوری، رویداد کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان جهانی در ساعت ۱۰:۰۰ صبح به وقت اقیانوس آرام در روز دوشنبه، ۱۰ ژوئن آغاز خواهد شد.

دیدگاه خود را درباره کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در سال 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.