تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)، 9 ژوئن 2024

پیش‌بینی-جفت-ارز-دلار-استرالیا-دلار-آمریکا
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • فرصت‌های شغلی ایالات متحده کاهش یافت و شرکت‌های خصوصی افراد کمتری را در ماه می استخدام کردند.
  • با وجود هزینه‌های بالای استقراض، بخش خدمات ایالات متحده قوی باقی ماند.
  • فهرست حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی عملکرد قوی‌تر از حد انتظار را در بازار کار نشان دادند.

همچنان که گزارش خوش‌بینانه مربوط به اشتغال ایالات متحده عدم اطمینان را در مورد چشم‌انداز کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو افزایش می‌دهد، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) حاکی از آن است که این جفت‌ارز روندی نزولی خواهد داشت.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا

همچنان که به دلیل انتشار داده‌های خوش‌بینانه در مورد اشتغال، شاخص دلار هفته را با قدرت به پایان رساند، جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) هفته‌ای نزولی را سپری کرد. با این حال، به دلیل افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو،  دلار استرالیا در آغاز هفته در موقعیت بهتری قرار داشت. اکثر گزارش‌ها در این هفته نشان‌دهنده کند شدن اقتصاد آمریکا بودند. فعالیت تجاری در بخش تولید کاهش یافت، فرصت‌های شغلی کم شد و شرکت‌های خصوصی در ماه مه افراد کمتری را استخدام کردند.

با این حال، بخش خدمات با وجود هزینه‌های بالای وام همچنان قوی باقی ماند. در استرالیا، داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) رشد کمتر از انتظار را نشان داد اما تأثیر اندکی بر انتظارات در مورد کاهش نرخ بهره داشت. مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در پایان هفته ظاهر شد، زمانی که شاخص حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) عملکرد قوی‌تر از حد انتظار در بازار کار را نشان داد. با کاهش شدید گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره، این مسئله منجر به روند صعودی در دلار شد.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در هفته آینده

هفته آینده، سرمایه‌گذاران بر داده‌های مربوط به تورم آمریکا و جلسه سیاست کمیته فدرال بازار باز (FOMC) تمرکز خواهند کرد. در همین حال، استرالیا شاخص‌های اشتغال خود را منتشر خواهد کرد که بر چشم‌انداز کاهش نرخ بهره بانک مرکزی استرالیا (RBA) تأثیر می‌گذارد. آخرین گزارش CPI نشان‌دهنده تسهیل تورم در آمریکا بود که به سیاست‌گذاران و معامله‌گران اطمینان داد که روند نزولی کامل است.

با این حال، از آن زمان تاکنون نوساناتی وجود داشته است، و برخی گزارش‌ها نشان‌دهنده قدرت اقتصادی مستمر هستند. یک گزارش ناامیدکننده دیگر، انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره از سوی فدرال رزرو در آمریکا را افزایش خواهد داد. با این حال، اگر تورم سرسخت باقی بماند، سیاست‌گذاران در جلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) رویکرد خود برای افزایش نرخ بهره را حفظ خواهند کرد. این به معنای کاهش گمانه‎‌زنی‌ها برای کاهش نرخ بهره خواهد بود که ارزش دلار را در برابر دلار استرالیا تقویت می‌کند.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا: بازار با قیمت زیر میانگین متحرک ساده 22 روزه نزولی می‌شود

AUDUSD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) به زیر میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (22-SMA) کاهش یافته است که نشان‌دهنده تغییر روحیه به سمت روند نزولی است. این تغییر پس از آن صورت گرفت که گاوها دوباره سطح مقاومت ۰.۶۷۰۰ را آزمایش کرده و در افزایش قیمت به بالاتر از آن ناکام ماندند. علاوه بر این، این تغییر روحیه در شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز قابل مشاهده است که به زیر ۵۰ در محدوده نزولی پایین آمده است.

در نتیجه، قیمت احتمالاً سطح حمایت ۰.۶۵۰۱ را دوباره آزمایش خواهد کرد. اگر خرس‌ها آماده شروع یک روند نزولی جدید باشند، کاهش قیمت ادامه خواهد یافت و زیر سطح حمایت ۰.۶۴۰۱ به ساخت قله‌ها و دره‌های پایین‌تر خواهد پرداخت.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)، 9 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.