اولین شهروند شهر بیت کوین، السالوادور را پس از 2 سال انتظار برای ساخت آن ترک کرد

اولین-شهروند-شهر-بیت-کوین
آنچه در این مقاله میخوانید

کوربین کیگان (Corbin Keegan)، شهروند آمریکایی که خود را به عنوان اولین شهروند شهر بیت‌ کوین معرفی کرده بود، پس از انتظار بیش از دو سال برای ساخت این شهر توسط دولت، به طور موقت السالوادور را ترک کرده است. نایب بوکله (Nayib Bukele) ، رئیس‌جمهور السالوادور، اولین بار این پیشنهاد برای ساخت شهر بیت‌ کوین را در نوامبر سال ۲۰۲۱ اعلام کرد. او همچنین توضیح داد که این شهر با استفاده از وجوه حاصل از اوراق قرضه موسوم به اوراق قرضه آتشفشانی ساخته خواهد شد که هنوز صادر نشده‌اند.

اولین مهاجر شهر بیت ‌کوین به آمریکا بازگشت؛ او قسم خورد به السالوادور برگردد

وعده ساخت شهر بیت‌ کوین، اقامتگاهی به رهبری بیت‌ کوین در السالوادور، حداقل یک شهروند را در انتظار نگه داشته است. کوربین کیگان، که خود را اولین ساکن شهر بیت‌ کوین معرفی کرده، السالوادور را ترک کرده و به آمریکا بازگشته است. خبر ساخت این شهرک که انرژی مورد نیاز خود را از قدرت گرمای زمین دریافت می‌کند، در نوامبر سال ۲۰۲۱ توسط  نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس‌جمهور السالوادور، اعلام شد.

کیگان از شیکاگو آمده بود تا یکی از اولین ساکنان این شهر رویایی باشد و بر اساس گزارش‌ها، پس از بیش از دو سال انتظار برای شنیدن خبری از شهر بیت‌ کوین، به طور موقت به آمریکا بازگشته است. بر اساس گزارش‌های مطبوعات محلی، کیگان در خانه‌ای پیش‌ساخته نزدیک به زمینی که به عنوان محل ساخت شهر شناسایی شده بود، در لا یونیون (La Union) زندگی می‌کرد.

Corbin-Keegan

کیگان، که خود را یک بیت ‌کوینر می‌داند، ابتدا در منطقه ال زونته (El Zonte) زندگی می‌کرد، که در آن جامعه بیت‌ کوین قابل توجهی وجود دارد. وقتی او از ایده ساخت این شهر باخبر شد، خواست نزدیک آن زندگی کند تا اولین ساکن آنجا باشد.

علاوه بر آن چه در بیانیه اصلی گفته شد، اطلاعات چندانی درباره شهر بیت‌ کوین منتشر نشده است. در ژانویه سال ۲۰۲۲، بوکله اعلام کرد که السالوادور در حال تأمین انرژی زمین‌گرمایی لازم برای تأمین برق شهر است. سپس در آوریل سال ۲۰۲۳، وزارت کارهای عمومی سندی صادر کرد که اعلام می‌کرد هیچ پروژه‌ای با نام شهر بیت‌ کوین ثبت نشده و این توسعه ممکن است در مراحل برنامه‌ریزی غیررسمی باشد.

تخمین زده شده بود که اوراق قرضه موسوم به اوراق قرضه آتشفشانی، که سال گذشته تأییدیه نظارتی دریافت کردند و قرار بود برای تأمین مالی ساخت شهر بیت ‌کوین استفاده شوند، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ منتشر شوند. با این حال، این اوراق هنوز منتشر نشده‌اند.

ماریا آنتونیو (Maria Antonio)، صاحبخانه کیگان، اعلام کرد که او در ماه دسامبر به این کشور بازخواهد گشت تا منتظر ساخت شهر بماند.

نظر شما در مورد شهر بیت کوین السالوادور چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره اولین شهروند شهر بیت کوین، السالوادور را پس از 2 سال انتظار برای ساخت آن ترک کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.