جرایم فعال شده با هوش مصنوعی در ارزهای دیجیتال در مراحل اولیه باقی می‌مانند

جرایم-فعال-شده-با-هوش-مصنوعی-در-ارزهای-دیجیتال-در-مراحل-اولیه-باقی-می‌مانند
آنچه در این مقاله میخوانید

نتایج مطالعه جدیدی نشان داده است که جرایمی که با هوش مصنوعی در اکوسیستم رمزارز فعال می‌شوند، هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارند. ذینفعان می‌توانند از گسترش این فعالیت‌ها از طریق پاسخ‌های به موقع و اندازه‌گیری شده جلوگیری کنند. داده‌های حاصل از همین مطالعه نشان‌دهنده افزایش در توکن‌هایی است که دارای کلیدواژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی مانند GPT، Openai و Bard هستند. تقریباً ۴,۵۰۰ توکن از این دست در BNB Smart Chain وجود دارد.

پاسخ‌های اندازه‌گیری شده و زودهنگام برای جلوگیری از گسترش جرایم تسهیل‌شده با هوش مصنوعی (AI) حیاتی است

نتایج مطالعه جدیدی درباره جرایم تسهیل‌شده از طریق هوش مصنوعی (AI) در اکوسیستم دارایی‌های رمزارز نشان می‌دهد که اکثر تهدیدات شناسایی شده مرتبط باهوش مصنوعی در مراحل اولیه هستند. گزارش این مطالعه حاکی از آن است که ذینفعان می‌توانند با پاسخ‌های اولیه و اندازه‌گیری شده این تهدیدات را قبل از این که شایع شوند، کاهش دهند.

مطالعه‌ای که توسط Elliptic انجام شده پنج نوع جرم فعال‌شده توسط هوش مصنوعی را ترسیم می‌کند که ذینفعان کلیدی باید برای جلوگیری از تشدید آن‌ها رسیدگی کنند. همچنین این مطالعه استفاده رو به رشد از هوش مصنوعی  در کلاهبرداری‌های رمزارز به عنوان نوعی جرم را مورد توجه قرار می‌دهد که حرفه‌ای‌های رمزارز و نیروهای اجرای قانون می‌توانند به طور مشترک با آن مقابله کنند.

گزارش این مطالعه بر توانایی‌های فزاینده عوامل مخرب از طریق حوادث اخیر شامل استفاده از دیپ‌فیک‌های تولید شده توسط AI از شخصیت‌های شناخته شده مانند ایلان ماسک (Elon Musk) تأکید می‌کند. در یک استفاده جسورانه از دیپ‌فیک، مجرمان سایبری ویدیویی تولید کردند که در آن نخست‌وزیر پیشین سنگاپور، لی هسین لونگ (Lee Hsien Loong)، از یک کلاهبرداری رمزارز حمایت می‌کرد. علاوه بر این، دیپ‌فیک‌هایی که رؤسای جمهور پیشین تایوان، سای اینگ ون (Tsai Ing-wen) و لای چینگ ته (Lai Ching-te) را تقلید می‌کنند، نیز استفاده شده‌اند.

ai-tokens

علاوه بر این، گزارش Elliptic نشان می‌دهد که افزایشی در استفاده مجرمان از فناوری برای ایجاد به اصطلاح توکن‌های AI وجود دارد. داده‌ها افزایش توکن‌های دارای کلیدواژه‌های مرتبط با AI را نشان می‌دهند، که بسیاری از آنها (حدود ۴۵۰۰ مورد) در BNB Smart Chain موجود هستند. داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که اکثر توکن‌های مرتبط با AI از اصطلاح GPT بیشتر از Open AI یا Bard استفاده می‌کنند.

هکرهای تحت حمایت دولت تلاش می‌کنند تا AI را ادغام کنند

این گزارش خاطرنشان کرد که مدل‌های AI، مانند Chatgpt، که قادر به تشخیص آسیب‌پذیری‌ها در قراردادهای هوشمند هستند، اکنون توسط بازیگران دولتی متخاصم برای انجام سرقت‌های رمزارزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گزارش هکرهای تحت حمایت کره شمالی را به عنوان برخی از کسانی معرفی می‌کند که تلاش می‌کنند از هوش مصنوعی برای افزایش توانایی‌های خود در انجام سرقت‌های بزرگ استفاده کنند.

در گزارش Elliptic آمده است:

“سازمان ملل بیش از ۶۰ سرقت رمزارزی به بازیگران دولتی متخاصم مستقر در کره شمالی نسبت داده‌اند، که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ بیش از ۳ میلیارد دلار از رمزارزها را سرقت کرده‌اند. گزارش‌های اخیر و ارزیابی‌های مربوط به تهدید آتی نشان می‌دهند که گروه‌های هکر کره شمالی در حال روی آوردن به AI برای افزایش توانایی‌های خود در هک هستند.”

در همین حال، این گزارش هشدار داد که موفقیت در مهار این تهدیدات به میزان همکاری بین ذینفعان مختلف بستگی دارد. ذینفعان شناسایی شده شامل محققان اجرای قانون، متخصصان رعایت مقررات رمزارز، کاربران AI و رمزارز، توسعه‌دهندگان فناوری، همچنین سیاست‌گذاران و رگولاتورها می‌شوند.

علاوه بر این، این گزارش تدابیر مربوط به پیشگیری را که به طور جمعی DECODE نامیده می‌شوند، توصیه می‌کند، که مخفف Detect (تشخیص دادن)، Educate (آموزش دادن)، Cooperate (همکاری کردن)، Defend (دفاع کردن)، و Enforce (اجرا کردن) است. با اتخاذ این تدابیر و سایر توصیه‌ها، ذینفعان می‌توانند کمک کنند تا مزایای AI و دارایی‌های رمزارز ادامه یابد و جلوی سوءاستفاده مجرمانه از آن‌ها گرفته شود.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جرایم فعال شده با هوش مصنوعی در ارزهای دیجیتال در مراحل اولیه باقی می‌مانند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.