گزارش روزانه بازار فارکس، 10 ژوئن 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-10-ژوئن-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از انتشار داده‌های قوی از ایالات متحده در روز جمعه، ارزش دلار آمریکا در طول شب افزایش یافت.
  • امانوئل مکرون (Emmanuel Macron)، رئیس‌جمهور فرانسه، انتخابات پارلمانی زودهنگام را در آخر هفته برگزار کرد.
  • هفته گذشته، شاهد جریان‌های خروجی بزرگی در بازار نوظهور (EM) بودیم که نتیجه انتخابات بود.

اخبار بازار

  • سهام آسیایی در طول شب گذشته متفاوت بودند، در حالی که با وجود داده‌های اشتغال آمریکا که روز جمعه نشان داد بازار کار و مصرف‌کننده آمریکا در برابر کاهش رشد جهانی همچنان مقاومت می‌کنند، ارزش قراردادهای آتی S&P ۵۰۰ کاهش یافت. شاخص حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) به ۲۷۲ هزار نفر رسید در حالی که اتفاق نظر فعالان بازار برابر با ۱۸۰ هزار نفر به ثبت رسید، و در عین حال، متوسط درآمد ساعتی ۰.۴ درصد رشد کرد در حالی که اتفاق نظر فعالان بازار ۰.۳ افزایش را نشان می‌داد. (بلومبرگ)
  • از زمان انتشار داده‌های قوی در روز جمعه، شاخص دلار آمریکا در مقیاس وسیع‌تر تقریباً ۱.۲ درصد افزایش یافته است، و فعالان بازار انتظارات خود را برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در این سال کاهش داده و فقط یک کاهش نرخ را تا ماه دسامبر امسال در نظر گرفته‌اند. (بلومبرگ)
  • فعالان بازار به دقت داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا را در روز چهارشنبه و داده‌های مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) را در روز پنج‌شنبه زیر نظر خواهند داشت، در حالی که همچنین نظرات و هرگونه بازنگری نقطه‌ای از جلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در روز پنج‌شنبه را دنبال می‌کنند، جایی که انتظار می‌رود این کمیته وضعیت موجود را حفظ کند. (بلومبرگ)
  • انتخابات همچنان منبع غافلگیری باقی می‌مانند؛ امانوئل مکرون پس از شکست سنگین در انتخابات اروپایی توسط حزب راست‌گرای افراطی مارین لو پن (Marine Le Pen)، انتخابات پارلمانی زودهنگام را در آخر هفته برگزار کرد. این انتخابات به طور مستقیم بر ریاست‌جمهوری تأثیر نخواهد گذاشت، به این معنا که موقعیت مکرون مورد سؤال نیست، اما می‌تواند بر توانایی او برای پیشبرد سیاست اقتصادی تأثیر بگذارد. (بلومبرگ)
  • فعالان بازار به طور گسترده اعلام برگزاری انتخابات را به عنوان عاملی منفی برای یورو در نظر می‌گیرند، به طوری که ارزش جفت ارز یورو/ پوند (EUR/GBP) به ۰.۸۴۶۰ در طول شب کاهش یافته، در حالی که ارزش جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) تا ۱.۰۷۵۵ پایین آمده است. (بلومبرگ)
  • در بازارهای نوظهور، نتایج انتخابات هفته گذشته باعث شگفتی بازار شد و به دنبال انتشار این نتایج، شاهد خروج سرمایه‌های زیادی از برخی سرمایه‌گذاری‌های مورد علاقه در بازارهای نوظهور بودیم. در مکزیک، ترس از این که حزب مورنا (Morena) اکثریت قاطع را به دست آورده و در مقیاس وسیعی اصلاحات قانون اساسی را اجرا کند، باعث شد که ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ پزوی مکزیک (USD/MXN) حدود ۸ درصد افزایش یابد. در هند، حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به رهبری مودی (Modi) اکثریت خود در پارلمان را از دست داد که این امر نیز باعث خروج روپیه شد و جفت ارز دلار آمریکا/ روپیه هند (USD/INR) داخلی در طول هفته با نرخ بالاتری معامله شد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 10 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.