خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تا مارس سال 2025، 50 شناور را به صورت اساسی تعمیر خواهد کرد

خطوط-کشتیرانی-جمهوری-اسلامی-ایران-50-شناور-را-به-صورت-اساسی-تعمیر-خواهد-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

یکی از مقامات خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) اعلام کرد که این شرکت قصد دارد ۵۰ کشتی را در سال جاری خورشیدی، که در ۲۰ مارس ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد، بازسازی کند. بر اساس گزارش ایرنا، مدیرعامل دفتر بازسازی خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفته است که در حال حاضر ۱۳ کشتی در ایستگاه‌های شرکت در حال بازسازی هستند.

این مقام تأکید کرده است که خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تمام تعمیرات کشتی‌های خود را در داخل کشور انجام می‌دهد و از تخصص مهندسان و متخصصان داخلی استفاده می‌کند. او خاطرنشان کرده است که 7 کشتی که در حال حاضر توسط IRISL بازسازی می‌شوند، متعلق به این شرکت هستند و بقیه متعلق به بخش خصوصی هستند.

سال گذشته، محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بر اهمیت خودکفایی در توسعه ناوگان دریایی کشور تأکید کرد و گفت که خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قصد دارد جدی‌تر از پیش به ساخت کشتی‌های جدید و بازسازی کشتی‌های موجود بپردازد.

در جلسه‌ای با مدیران ارشد IRISL، مدرس خیابانی بر حمایت از ساخت کشتی‌ها و کشتی‌های کانتینری توسط تولیدکنندگان داخلی به عنوان یکی از استراتژی‌های اصلی که خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قصد دنبال کردن آن را دارد، تأکید کرد.

او گفت:

“خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یک حرکت جدی در زمینه ساخت و بازسازی کشتی با استفاده از توانمندی‌های داخلی آغاز کرده است که در سال جاری با قدرت و نشاط بیشتری ادامه خواهد یافت”.

این مقام مسئول با تاکید بر نیاز به فراهم آوردن فرصت‌هایی برای رشد و شکوفایی در دوران تحریم‌ها و بحران‌های بین‌المللی، گفت: “با وجودی که تحریم‌ها شرایط دشواری را برای بخش‌های مختلف اقتصاد ایران ایجاد کرده‌اند، این کشور توانسته است با تکیه بر توانمندی‌های داخلی فشارها را پشت سر بگذارد.”

مدرس خیابانی همچنین بر اهمیت منابع انسانی و مدیریت دارایی‌ها توسط خطو کشتیرانی تاکید کرد و گفت:

“رکوردهای تاریخی توسط خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است؛ با این حال، ادامه این روند باید با پیشرفت‌های بزرگ در توسعه ناوگان همراه باشد تا در این زمینه نیز رکوردهای جدیدی ثبت شود.”

او افزود: “توجه ویژه به کریدور شمال-جنوب و حضور قدرتمند ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار نیز از جمله استراتژی‌های اصلی خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال جاری است.”

رئیس خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین از تلاش‌های ویژه سازمان خود برای تعمیر کشتی‌های ناوگان خطوط کشتیرانی در داخل کشور خبر داد و گفت:

“رویکرد جدی برای انجام تعمیرات دوره‌ای کشتی‌ها در داخل کشور وجود دارد و تاکنون گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شده است.”

او افزود: “همزمان، تاکید جدی بر تأمین تمام اقلام و قطعات مورد نیاز کشتی‌ها توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد.”

دیدگاه خود را درباره خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تا مارس سال 2025، 50 شناور را به صورت اساسی تعمیر خواهد کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.