گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 11 ژوئن 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-11-ژوئن-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

معاملات سهام آمریکا امروز با کاهش قیمت آغاز شدند، که این کاهش منعکس‌کننده افت سهام اروپایی پس از برگزاری انتخابات اروپا بود. انتشار داده‌های قوی‌تر آمریکا در هفته گذشته باعث تقویت باور فعالان بازار به وضع نرخ بهره بالاتر-برای مدت طولانی‌تر شد، که باعث شد منحنی‌های آمریکا و اتحادیه اروپا ۵ تا ۹ واحد پایه تنگ‌تر شوند.

در حالی که ما انتظار نداریم فدرال رزرو این هفته نرخ‌های بهره خود را کاهش دهد، نمودار نقطه‌ای برای سنجش احساسات سیاست‌گذاران برای باقیمانده سال حیاتی خواهد بود.

شاخص دلار امروز دوباره افزایش یافت و در برابر سایر ارزهای عمده با نرخ مبادله‌ای ۱۰۵.۳ معامله شد، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا کمی بالاتر رفت و به ۴.۴۵ درصد رسید.

همچنان که فعالان بازار بورس فلزات لندن (LME) تأثیر ضعف‌های اخیر را ارزیابی می‌کردند، این هفته معاملات فلزات پایه با آرامش بیشتری در بازار آغاز شد. ما معتقدیم که مسیر بازار به احتمال زیاد همچنان با عملکرد مس، که در جستجوی سطوح حمایت پایدار برای بهبودی بالقوه است، همسو خواهد بود. چشم‌انداز مس ما برای میان‌مدت به طور معتدلی خوش‌بینانه باقی می‌ماند، اگرچه به ویژه این هفته، ما برخی نوسانات کوتاه‌مدت را انتظار داریم، چون بازار در جستجوی جایگاه خود است. قابل توجه است که قیمت مس از پایین‌ترین سطح ۹,۷۵۰ دلار در هر تن در روز جمعه بازگشت داشته و با قیمت ۹,۸۹۹ دلار در هر تن بسته شد.

در همین حال، بهای آلومینیوم ثابت ماند، هر چند زیر سطح ۲,۶۰۰ دلار در هر تن، در ۲,۵۷۶ دلار در هر تن باقی ماند.

از سوی دیگر، سرب و نیکل اشتهای نسبی برای قیمت‌های پایین‌تر داشتند، و به ترتیب، سطوح حمایت ۲,۲۰۰ دلار در هر تن و ۱۸,۰۰۰ دلار در هر تن را آزمایش کردند. سرب در زیر این سطح با قیمت ۲,۲۰۷ دلار در هر تن بسته شد.

بهای فلزات گرانبها اندکی افزایش یافت، و طلا با قیمت ۲,۳۰۴ دلار در هر اونس و نقره با قیمت ۲۹.۴ دلار در هر اونس معامله شدند.

نفت به مومنتوم صعودی خود از هفته گذشته ادامه داد، و بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به ۷۶.۴ دلار در هر بشکه افزایش یافت و نفت خام برنت (Brent) با قیمت ۸۰.۴ دلار در هر بشکه معامله شد.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 11 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.