وزیر صنعت و تجارت پاراگوئه از استراتژی اقتصادی آینده با محوریت استخراج بیت کوین برای گذار صنعتی رونمایی کرد

وزیر-صنعت-و-تجارت-پاراگوئه-از-استراتژی-اقتصادی-آینده-با-محوریت-استخراج-بیت-کوین-رونمایی-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

خاویر خیمنز (Javier Gimenez)، از وزارت صنعت و تجارت پاراگوئه (Paraguayan Ministry of Industry and Commerce)، فاش کرد که دولت قصد دارد از انرژی فروخته شده به عملیات‌های قانونی استخراج بیت ‌کوین استفاده کند. خیمنز اعلام کرد که فروش انرژی پاراگوئه به شرکت‌های فعال در زمینه استخراج بیت ‌کوین بخشی از استراتژی دولت است، که در پی بازسازی صنعت خود در مدت سه سال به عنوان بخشی از یک دوره گذار است.

وزیر صنعت و تجارت پاراگوئه اعلام کرد دولت به فروش انرژی به استخراج‌کنندگان بیت‌ کوین ادامه خواهد داد

پاراگوئه استراتژی خود را در مورد استخراج بیت‌ کوین فاش کرده است. خاویر خیمنز (Javier Gimenez)، وزیر صنعت و تجارت، اخیراً جهت‌گیری جدید دولت سانتیاگو پنیا (Santiago Pena) را اعلام کرد و گفت که کشور به فروش انرژی به استخراج‌کنندگان قانونی بیت ‌کوین ادامه خواهد داد.

در جلسه‌ای با نمایندگان برزیلی اتاق بازرگانی مشترک، خیمنز توضیح داد که مازاد انرژی پاراگوئه می‌تواند انرژی مورد نیاز ۱۰,۰۰۰ واحد صنعتی را تأمین کند، اما تنها تعداد کمی اکنون می‌توانند از آن استفاده کنند. به همین دلیل دولت به ارائه انرژی به استخراج‌کنندگان بیت ‌کوین، که تقاضای ثابتی برای این انرژی دارند، ادامه خواهد داد.

خیمنز اظهار داشت:

“ما در حال تلاش برای جذب صنایع هستیم، اما خوب خواهد بود اگر ما انرژی را به استخراج‌کنندگان رمزارز اختصاص دهیم، جایی که تقاضا وجود دارد، تا آنها در این فاصله از آن استفاده کنند.”

این وزیر فاش کرد که پس از چند سال، دولت فعالیت‌های استخراج بیت‌ کوین را با صنایع کاربر محور جایگزین خواهد کرد و شغل‌های بیشتری را برای پاراگوئه‌ای‌ها به ارمغان خواهد آورد. با این حال، او پذیرفت که این رویکرد در برخی جوامع محبوب نخواهد بود. او تأکید کرد: “وقتی می‌خواهید ایده‌ای مانند این را اجرا کنید، روزنامه‌ها هر روز شما را مورد حمله قرار می‌دهند، اما رئیس‌جمهور ترسی ندارد”.

خیمنز برآورد کرده است که کشور به سه سال زمان نیاز دارد تا دوره گذار را طی کند و از ۵۰ درصد انرژی تولید شده استفاده کند. در حال حاضر، تنها ۲۰ درصد از توان تولیدی سیستم سد ایتائیپو (Itaipu)، یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولید برق هیدروالکتریکی در جهان، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخشی از این مازاد انرژی به برزیل منتقل می‌شود، که یک سوم از آن چیزی را می‌پردازد که برخی شرکت‌های استخراج رمزارز برای این برق پرداخت می‌کنند.

پاراگوئه با فعالیت‌های غیرقانونی استخراج بیت ‌کوین مبارزه کرده و اخیراً یک مزرعه با بیش از ۲,۷۰۰ ماینر که مستقیماً به شبکه متصل بودند و از پرداخت انرژی مصرفی خودداری می‌کردند را قطع کرده است.

نظر شما در مورد استراتژی دولت پاراگوئه در مورد استخراج بیت کوین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره وزیر صنعت و تجارت پاراگوئه از استراتژی اقتصادی آینده با محوریت استخراج بیت کوین برای گذار صنعتی رونمایی کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.