کمیسیون تجارت فدرال در مورد کلاهبرداری‌های رمزارزی با ایجاد روابط عاشقانه به صورت آنلاین هشدار داد

ftc-online-romance-scams
آنچه در این مقاله میخوانید

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) در مورد کلاهبردارانی که با ایجاد روابط عاشقانه، مشاوره سرمایه‌گذاری در رمزارزها ارائه می‌دهند، هشدار داده است. این کمیسیون بر خطرات مرتبط تأکید کرده و خواهان گزارش‌دهی فوری و احتیاط برای حفاظت از دیگران شده است. این رگولاتور خاطرنشان کرده است: “آن‌ها ارتباط عاطفی با شما برقرار می‌کنند تا شما بیشتر متقاعد شوید که آن‌ها به‌عنوان مثال، در سرمایه‌گذاری رمزارزها متخصص هستند”.

FTC در مورد کلاهبرداری‌های رمزارزی با ایجاد روابط عاشقانه هشدار می‌دهد

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) روز دوشنبه هشداری صادر کرد و به افراد در مورد چگونگی برخورد با موقعیت‌هایی که در آنها افرادی با برقراری روابط عاشقانه به صورت آنلاین پیشنهاد مشاوره سرمایه‌گذاری می‌دهند، برخورد کنند. این هشدار توسط کالین ترسلر (Colleen Tressler) از بخش آموزش مصرف‌کنندگان و تجارت صادر شده است و تاکتیک‌های فریبنده‌ای را که کلاهبرداران با جا زدن خود به‌عنوان شرکای عشقی برای بهره‌برداری مالی از قربانیان استفاده می‌کنند، مورد توجه قرار می‌دهد.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا فرآیند استفاده شده توسط کلاهبرداران را توضیح داد:

“آن‌ها یک ارتباط عاطفی با شما برقرار می‌کنند تا شما بیشتر متقاعد شوید که آن‌ها، به عنوان مثال، در سرمایه‌گذاری رمزارزها متخصص هستند. اما آن ارتباط عاشقانه آنلاین یک ترفند کلاهبرداری است. مردم ده‌ها هزار دلار و گاهی اوقات میلیون‌ها دلار را از طریق کلاهبردارانی که با ایجاد ارتباط عاشقانه نزدیک می‌شوند، از دست داده‌اند.”

معمولاً، کلاهبرداری با تماس بدون دعوت در شبکه‌های اجتماعی شروع می‌شود. کلاهبرداران با دقت پروفایل شما را مطالعه می‌کنند تا اعتماد شما را جلب کرده و رابطه برقرار کنند. پس از شکل‌گیری یک رابطه، گفتگو به سمت سرمایه‌گذاری‌ها تغییر می‌یابد، که در آن کلاهبردار ادعا می‌کند که اولویت او امنیت مالی شما است. در واقع، تنها هدف آن‌ها به دست آوردن سود شخصی است.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) تاکید کرده است که اگر کسی که به صورت آنلاین با او آشنا شده‌اید، پیشنهاد کمک در سرمایه‌گذاری‌های رمزارز را بدهد، احتمالاً یک کلاهبرداری است. این کلاهبرداران با وعده بازدهی بالا، ادعای عدم وجود ریسک و پیشنهاد آموزش استراتژی‌های سرمایه‌گذاری، به دنبال فریب افراد هستند. این رگولاتور تاکید کرده است که با این حال، همه سرمایه‌گذاری‌ها دارای ریسک‌های ذاتی هستند و تضمین‌های بازگشت سرمایه نادرست است. کلاهبرداران اغلب درخواست انتقال سریع پول از طریق کارت‌های هدیه، برنامه‌های پرداخت، یا رمزارزها را دارند—روش‌هایی که اغلب توسط کلاهبرداران استفاده می‌شوند. اگر با چنین پیشنهاداتی روبرو شدید، بلافاصله ارتباط خود را با آنها قطع کنید، کلاهبردار را به پلتفرم رسانه اجتماعی گزارش داده و مورد را به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) اطلاع دهید.

اگر با چنین موقعیت‌هایی روبرو شدید، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) توصیه می‌کند که فوراً تمام ارتباطات خود با فرد مورد نظر را قطع کنید، آن‌ها را به پلتفرم رسانه‌های اجتماعی گزارش دهید و گزارشی را نزد FTC تنظیم کنید. علاوه بر این، به اشتراک گذاری این هشدار در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به حفاظت از دیگران در برابر تبدیل شدن به قربانی کمک کند.

آیا تا به حال، افرادی سعی کرده‌اند تا با برقراری روابط عاشقانه به صورت آنلاین، شما را فریب دهند؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره کمیسیون تجارت فدرال در مورد کلاهبرداری‌های رمزارزی با ایجاد روابط عاشقانه به صورت آنلاین هشدار داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.