روسیه استخراج بیت کوین را به عنوان یک فعالیت اقتصادی به رسمیت می‌شناسد

روسیه-استخراج-بیت-کوین-را-به-عنوان-یک-فعالیت-اقتصادی-به-رسمیت-می‌شناسد
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس گفته‌های اوسمان کابالوئف (Osman Kabaloev)، معاون مدیر بخش سیاست‌های مالی در وزارت دارایی روسیه، شناسایی استخراج بیت ‌کوین به ‌عنوان یک فعالیت اقتصادی رسمی به زودی اتفاق خواهد افتاد. پس از تصویب قانونی که استخراج رمزارزها را رگوله می‌کند، این فعالیت کد OKVED دریافت خواهد کرد، که فعالیت‌های شرکت‌ها را برای مقاصد صدور مجوز طبقه‌بندی می‌کند.

روسیه استخراج بیت ‌کوین را با کد فعالیت اقتصادی به رسمیت خواهد شناخت

بر اساس منابع محلی، دولت روسیه به زودی استخراج بیت کوین را به عنوان یک فعالیت اقتصادی به رسمیت خواهد شناخت. اوسمان کابالوئف (Osman Kabaloev)، معاون مدیر در بخش سیاست‌های مالی وزارت دارایی روسیه، اظهار داشت که این وزارتخانه از این تصمیم حمایت کرده و آماده است تا کد OKVED را به فعالیت استخراج اختصاص دهد.

کد OKVED به شرکت‌ها بسته به فعالیت‌های اقتصادی خاص آن‌ها اختصاص داده می‌شود و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در صورت نیاز مجوزهای مربوطه را از دولت دریافت کنند. به همین ترتیب، چندین پارامتر بسته به این طبقه‌بندی تغییر می‌کند، که شامل حق بیمه‌ها، مشخصات مالیاتی و دریافت مزایای دولتی در صورت در دسترس بودن هستند.

به رسمیت شناختن این صنعت به استخراج‌کنندگان کمک خواهد کرد تا از منطقه خاکستری در روسیه خارج شوند. با این حال، کابالوئف توضیح داد که این کدگذاری تنها پس از تصویب قانونی که فعالیت‌های استخراج رمزارزها را رگوله می‌کند، ممکن خواهد بود. او افزود:

“تا آنجا که ما می‌دانیم، همکاران ما از وزارت توسعه اقتصادی در حال بررسی این مسئله هستند.”

لایحه‌ای که شامل قانونی شدن استخراج رمزارزها می‌شود در سال ۲۰۲۲ به دومای دولتی روسیه معرفی شد و هنوز از بحث اولیه خود عبور نکرده است. با این حال، وزارت دارایی انتظار دارد که این تنظیمات در سال جاری نهایی و تأیید شود، که منجر به صدور کدهای OKVED مخصوص استخراج رمزارزها می‌شود.

الکساندر رازووایف (Alexander Razuvaev)، عضو هیئت نظارت انجمن تحلیلگران مالی و مدیران ریسک، توضیح داد که این اقدامات می‌توانند برای توسعه صنعت استخراج رمزارزها در روسیه بسیار مثبت باشند. او در خاتمه گفت:

“اگر این اتفاق بیفتد، آنگاه استخراج صنعتی روسیه می‌تواند نقش مهمی در بازار جهانی ایفا کند.”

نظر شما در مورد شناسایی استخراج بیت کوین توسط روسیه به عنوان یک فعالیت اقتصادی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره روسیه استخراج بیت کوین را به عنوان یک فعالیت اقتصادی به رسمیت می‌شناسد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.