مودی دوباره نیرمالا سیتارامان را به عنوان وزیر دارایی هند منصوب کرد

nirmala-sitharaman-1
آنچه در این مقاله میخوانید

نارندرا مودی (Narendra Modi)، نخست‌وزیر هند، نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman) را مجدداً به عنوان وزیر دارایی منصوب کرده است. او همچنان در شکل‌گیری سیاست‌های اقتصادی هند، از جمله تنظیم مقررات و مالیات‌های رمزارز، نقش مؤثری دارد.

نیرمالا سیتارامان مجدداً به عنوان وزیر دارایی هند منصوب شد

نارندرا مودی (Narendra Modi)، نخست‌وزیر هند، نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman) را به عنوان وزیر دارایی منصوب کرده و دوره خدمت او که از سال ۲۰۱۹ آغاز شده بود را تمدید کرده است. سیتارامان، که امسال ششمین برنامه بودجه خود را ارائه داد، نقش کلیدی در شکل‌گیری سیاست‌ها و اصلاحات اقتصادی هند ایفا کرده است.

nirmala-sitharaman

یکی از نگرانی‌های عمده سرمایه‌گذاران رمزارز در هند، مالیات است. از زمان اجرای قوانین جدید در سال ۲۰۲۲، هند مالیات ثابت ۳۰ درصد را بر درآمد حاصل از فروش یا انتقال رمزارزها وضع کرده است. این مالیات شامل معاملات و خریدها می‌شود. علاوه بر این، درآمد حاصل از رمزارزهای به‌دست‌آمده، مانند استیکینگ یا ایردراپ‌ها، بر اساس ارزش بازار عادلانه در زمان دریافت مالیات‌گذاری می‌شود. همچنین، مالیات کسر شده از منبع (TDS) به میزان ۱ درصد برای معاملات بیش از ۵۰,۰۰۰ روپیه (۶۰۰ دلار) وجود دارد. این TDS بر تمام معاملات رمزارز اعمال می‌شود و در زمان معامله کسر می‌گردد.

دولت هند هنوز چارچوب نظارتی برای رمزارزها را تعیین نکرده است اما پتانسیل خطرات آن‌ها، از جمله استفاده در فعالیت‌های غیرقانونی مانند پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را به رسمیت می‌شناسد.

سیتارامان (Sitharaman) بارها بر نیاز به همکاری بین‌المللی در تنظیم مقررات دارایی‌های رمزارزی به دلیل طبیعت فرامرزی و پیچیدگی‌های فناورانه آن‌ها تأکید کرده است. او موضعی احتیاط‌آمیز را در قبال دارایی‌های رمزنگاری شده حفظ کرده و اظهار داشته است که نمی‌توان آن‌ها را به‌عنوان پول قانونی در هند در نظر گرفت. بانک مرکزی هند (RBI)، بانک مرکزی کشور، نیز نگرانی‌هایی را در مورد خطرات ثبات مالی که توسط رمزارزها ایجاد می‌شود، بیان کرده است.

نظر شما در مورد انتصاب مجدد نیرمالا سیتارامان به عنوان وزیر دارایی هند، از سوی نارندرا مودی، نخست وزیر، چیست؟ آیا فکر می‌کنید هند به زودی رژیم مالیاتی مطلوب‌تری را برای ارزهای دیجیتال اجرا خواهد کرد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مودی دوباره نیرمالا سیتارامان را به عنوان وزیر دارایی هند منصوب کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.