20 کشور در نشست بریکس برای مذاکره در مورد گسترش آن شرکت می‌کنند

brics-expansion-20
آنچه در این مقاله میخوانید

اتحادیه بریکس (BRICS) نشستی با حضور ۲۰ کشور برای بحث در مورد گسترش و همکاری‌های اقتصادی برگزار کرده است. وزیران امور خارجه کشورهای عضو بلوک بریکس دیدار دو روزه‌ای را در شهر نیژنی نووگورود (Nizhny Novgorod) روسیه برگزار کردند. موضوعات مورد بحث شامل گسترش پیش روی بریکس+، تلاش‌ها برای کنار گذاشتن دلار از معاملات، و توسعه بیشتر روابط اقتصادی و تجاری با یکدیگر است.

بلوک بریکس در ابتدای سال ۲۰۲۴ چندین کشور جدید را به عضویت خود پذیرفت. انتظار می‌رود که این گروه در اجلاس پیش روی خود در این پاییز، اعضای بیشتری را به خود جذب کند. بنابراین، این جلسه ممکن است اولین گام در تعیین کشورهای علاقه‌مند برای ورود به این بلوک در آینده باشد.

طبق اعلام وزارت امور خارجه روسیه، دیپلمات ارشد چین وانگ یی (Wang Yi) و وزرای خارجه از سایر کشورهای عضو به همراه بیش از ۲۰ کشور از خاورمیانه، آسیا و آفریقا که با روسیه روابط دوستانه‌ای دارند، در این نشست شرکت خواهند کرد. انتظار می‌رود شرکت‌کنندگان در مورد همکاری‌های امنیتی و اقتصادی نیز بحث کنند.

در طول بیشتر سال گذشته، اتحادیه اقتصادی بریکس (BRICS) در حال توسعه جایگزین‌های اقتصادی خود بوده است. از زمان تحریم‌های اعمال شده در سال ۲۰۲۲، این بلوک در تلاش بوده است تا مسیری برای استقلال شرکت‌کنندگان اقتصادی جهانی ایجاد کند. این به معنای اجرای تلاش‌ها برای کنار گذاشتن دلار آمریکا و نهایی ساختن اقدامات اقتصادی محلی بوده است. با علاقه‌مندی چندین کشور به این طرح، انتظار می‌رود که گسترش این بلوک در اجلاس بعدی رخ دهد.

اخیراً، ایگور مورگولوف (Igor Morgulov)، سفیر روسیه در چین، تایید کرده است که ۳۰ کشور به دنبال پیوستن به گروه بریکس پس از اجلاس ۲۰۲۴ هستند. سفیر روسیه گفت:

“حدود ۳۰ کشور خواهان پیوستن به خانواده بریکس هستند.”

این کشور قصد دارد از این جلسه برای ارزیابی بیشتر کشورهای علاقه‌مند استفاده کند و تصمیم بگیرد که کدام کشور می‌تواند به عضویت بریکس+ درآید.

دیدگاه خود را درباره 20 کشور در نشست بریکس برای مذاکره در مورد گسترش آن شرکت می‌کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.