انتظار سرمایه‌گذاران از بانک مرکزی ژاپن برای افزایش نرخ بهره در ماه آینده

انتظار سرمایه‌گذاران از بانک مرکزی ژاپن برای افزایش نرخ بهره در ماه آینده
آنچه در این مقاله میخوانید

انتظار می‌رود بانک مرکزی ژاپن در نشست سیاستی که روز جمعه پایان می‌یابد، درباره کاهش خرید اوراق قرضه بحث کند و برخی از سرمایه‌گذاران انتظار دارند بانک مرکزی نیز در ماه آینده زمینه را برای افزایش نرخ بهره فراهم کند.

به گفته همه اقتصاددانان مورد بررسی بلومبرگ، فرماندار کازوئو اوئدا و اعضای هیئت مدیره او در پایان گردهمایی دو روزه خود، نرخ بهره را در محدوده 0 تا 0.1 درصد حفظ خواهند کرد. اکثریت پیش‌بینی می‌کنند که هیئت مدیره تصمیم خواهد گرفت خرید اوراق قرضه را از حدود 6 تریلیون ین (38.6 میلیارد دلار) در ماه کاهش دهد.

افراد آشنا با این موضوع در اوایل این ماه گفتند که BOJ احتمالاً بررسی خواهد کرد که آیا زمان‌بندی مناسب برای کاهش سرعت خرید اوراق قرضه است یا خیر.

کاهش خرید اوراق قرضه اولین گام واضح BOJ به سمت انقباض کمی پس از دور شدن از برنامه محرک عظیم خود در ماه مارس و شروع مسیری برای عادی سازی سیاست است. در حالی که این بانک می‌گوید که نرخ ارز خارجی را هدف قرار نمی‌دهد، تغییر در خرید بدهی یا یک سیگنال واضح و آشکار نیز احتمالا به کاهش فشار مداوم بر ین کمک می‌کند.

پیش از نشست BOJ، انتظار می‌رود که داده‌های ایالات متحده که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، نشان دهد که تورم ماه به ماه در ماه می کند شده است. ساعاتی پس از انتشار، انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ پایه خود را ثابت نگه دارد و سرمایه‌گذاران روی این موضوع تمرکز می‌کنند که آیا رئیس جروم پاول در سال 2024، پس از اینکه داده‌های مشاغل هفته گذشته به‌شدت برآوردهای اجماع را شکست داد، امکان کمتری برای کاهش نرخ‌ها را نشان می‌دهد یا خیر.

وظیفه Ueda برای ایجاد تعادل مناسب این بار با فشار بالاتر از حد معمول همراه است. در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست او در آوریل، اظهارات فرماندار احساس کمی فوریت در مورد ین را نشان داد. پس از آن، ارزش پول ژاپن به پایین‌ترین حد خود در 34 سال اخیر رسید و وزارت دارایی را بر آن داشت تا بزرگترین مداخله ارزی خود را انجام دهد.

دیدگاه خود را درباره انتظار سرمایه‌گذاران از بانک مرکزی ژاپن برای افزایش نرخ بهره در ماه آینده بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.