رگولاتور کره جنوبی برخی از NFT ها را از مقررات کریپتو مستثنی کرد

رگولاتور کره جنوبی برخی از NFT ها را از مقررات کریپتو مستثنی کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

نهاد نظارت مالی ارشد کره جنوبی دستورالعمل‌هایی را صادر کرده است که توضیح می‌دهد چه زمانی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به عنوان دارایی‌های مجازی در نظر گرفته می‌شوند. این تمایز با هدف کاهش خطر آسیب‌های گسترده به کاربران است. این دستورالعمل‌ها بخشی از قانون حفاظت از کاربران دارایی‌های مجازی خواهند بود که از تاریخ ۱۹ جولای ۲۰۲۴ (29 تیر ۱۴۰۳) اجرایی می‌شود.

نهاد نظارت مالی FSC دستورالعمل‌های جدید طبقه‌بندی NFT را صادر کرد

روز دوشنبه، کمیسیون خدمات مالی (FSC)، نهاد نظارت مالی ارشد کره جنوبی، دستورالعمل‌های دقیقی منتشر کرد که توضیح می‌دهد چه زمانی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به عنوان دارایی‌های مجازی در نظر گرفته می‌شوند.

کمیسیون خدمات مالی توضیح داد که NFTها به تعداد محدودی صادر می‌شوند و عمدتاً برای جمع‌آوری محتوا مانند ویدئوها و تصاویر مورد معامله قرار می‌گیرند. در نتیجه، معمولاً توسط تعداد کمی از افراد نگهداری می‌شوند و معاملات ثانویه آن‌ها محدود است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که نهاد نظارتی خطر آسیب‌های گسترده به کاربران را کم برآورد کند و NFTها را از سایر دارایی‌های مجازی متمایز نماید.

بر اساس اظهارات کمیسیون خدمات مالی، NFTها اگر عمدتاً به قصد جمع‌آوری، تسهیل معاملات بین طرفین، یا به دلیل منحصربه‌فرد و جایگزین‌ناپذیر بودن آنها صادر شده باشند، از طبقه‌بندی به عنوان دارایی‌های مجازی تحت فرمان اجرایی مستثنی می‌شوند. نمونه‌هایی از این نوع NFTها شامل توکن‌های اثبات اصالت در بازار هنر، سوابق معاملات املاک، و توکن‌های تأیید زنجیره تأمین می‌شود. با این حال، کمیسیون خدمات مالی خاطرنشان کرد که اگر یک NFT به طور مؤثر به عنوان یک دارایی مجازی عمل کند، مقررات «قانون حفاظت از کاربران دارایی مجازی» و سایر مقررات مرتبط در مورد آنها اعمال خواهد شد.

کمیسیون خدمات مالی فرمان اجرایی را برای مشخص کردن جزئیات قانون حفاظت از کاربران دارایی مجازی که در تاریخ ۱۸ جولای ۲۰۲۳ (28 تیر ۱۴۰۲) ابلاغ شد و قرار است در تاریخ ۱۹ جولای ۲۰۲۴ (29 تیر ۱۴۰۳) اجرایی شود، وضع کرد. این قانون با هدف حفاظت از کاربران دارایی‌های مجازی و برقراری نظم بازار طراحی شده است. اقدامات کلیدی شامل تعریف دارایی‌های مجازی، نیاز به نگهداری امن سپرده‌ها و دارایی‌های مجازی کاربران، و وضع جرایم برای رفتارهای ناعادلانه تجاری می‌شود. فرمان اجرایی جزئیات استثنائات از دسته‌بندی دارایی مجازی، مدیریت سپرده‌های کاربران، استفاده اجباری از کیف‌های پول سرد برای نگهداری دارایی‌ها، و الزامات مربوط به بیمه یا ذخیره برای مسئولیت حوادث را شرح می‌دهد.

کمیسیون خدمات مالی تأکید کرده است که طبقه‌بندی قانونی NFTها باید بر اساس مورد به مورد، با در نظر گرفتن ماهیت آنها و نه نام یا فناوری، سنجیده شود. عواملی مانند ساختار صدور و توزیع، شرایط و ضوابط، تبلیغات، و محتوای کسب‌وکار و خدمات باید توسط کسانی که قصد صدور، توزیع، یا کنترل NFTها را دارند، به دقت ارزیابی شود.

نظر شما در مورد دستورالعمل‌های NFT کره جنوبی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رگولاتور کره جنوبی برخی از NFT ها را از مقررات کریپتو مستثنی کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.