کارشناسان: آینده برتری دلار به سیاست‌های اقتصادی آمریکا بستگی دارد

کارشناسان: بحث جهانی در مورد آینده برتری دلار از نکته اصلی منحرف شده است
آنچه در این مقاله میخوانید

دو کارشناس اقتصادی توضیح داده‌اند که بحث جهانی در مورد آینده برتری دلار از نکته اصلی منحرف شده است، چون بر نحوه تکامل آینده دلار تمرکز ندارد. آن‌ها هشدار دادند: “اگر ایالات متحده خانه خود را بهتر مرتب نکند، سلطه و برتری دلار کمترین نگرانی‌های ما خواهد بود.

کارشناسان در مورد سلطه دلار آمریکا بحث می‌کنند

استیون کامین (Steven Kamin)، عضو ارشد مؤسسه اینترپرایز آمریکا (American Enterprise Institute) و مدیر سابق بخش مالی بین‌الملل در هیئت فدرال رزرو، و مارک سوبل (Mark Sobel)، رئیس آمریکایی انجمن رسمی مؤسسات پولی و مالی و معاون دستیار سابق وزیر در امور سیاست‌های پولی و مالی بین‌المللی در خزانه‌داری آمریکا، در یک مقاله نظری که در فایننشال تایمز (Financial Times) و در روز دوشنبه منتشر شد، در مورد برتری دلار آمریکا بحث کردند.

آن‌ها چنین استدلال می‌کنند که علی‌رغم انتقادات دیرینه از برتری دلار، تمرکز اصلی باید بر تقویت اقتصاد جهانی باشد تا پیدا کردن یک ارز جایگزین. آن‌ها توضیح دادند که دلار به دلیل اقتصاد بزرگ و پویای آمریکا، بازارهای مالی عمیق و پرنقدینگی، و حاکمیت قوی قانون، همچنان برتر است. آنها خاطرنشان کردند که رقبای دیگر مانند یورو و رنمینبی چین محدودیت‌هایی دارند. این کارشناسان در ادامه اظهار داشتند:

“بحث جهانی در مورد آینده برتری دلار از نکته اصلی منحرف شده است، چون بر نحوه تکامل آینده دلار تمرکز ندارد.”

این کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که آینده برتری دلار به سیاست‌های اقتصادی آمریکا بستگی دارد و تأکید می‌کنند که یک رویکرد مالی سالم، اقتصاد جهانی را پایدار می‌کند، در حالی که سوء مدیریت مالی آمریکا می‌تواند اختلالات شدیدی ایجاد نماید.

آن‌ها تأکید کردند: “به جای تمرکز بحث بر روی یورو، رنمینبی (RMB)، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs)، استیبل کوین‌ها، سیستم‌های پرداخت و غیره به عنوان جایگزین‌ها، سناریوی بدخیم مسئله واقعی را نشان می‌دهد — آمریکا باید به خود نگاه کند” و هشدار دادند:

“اگر آمریکا خانه خود را بهتر مرتب نکند، برتری و سلطه دلار کمترین نگرانی‌های ما خواهد بود.”

این کارشناسان دارایی‌های رمزارزی و تحریم‌ها را به عنوان تهدیداتی برای دلار آمریکا رد می‌کنند. آنها اظهار داشتند: “برخی استدلال می‌کنند که دارایی‌های رمزارزی ممکن است به فاصله گرفتن سیستم پولی بین‌المللی از دلار کمک کند. مزخرف است. استیبل کوین‌های کلیدی به دلار پیوسته‌اند. دیدن نوسان قیمت سایر دارایی‌های رمزارزی باعث سرگیجه می‌شود، که مغایر با یک ذخیره ارزش است.”

آیا با استیون کامین و مارک سوبل در مورد سلطه دلار آمریکا و این که جایگزین‌های بالقوه هیچ تهدید مهمی ایجاد نمی‌کنند، موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره کارشناسان: آینده برتری دلار به سیاست‌های اقتصادی آمریکا بستگی دارد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.