موضوع اصلی جلسه بریکس تغییر رویکرد به ارزهای محلی بود

موضوع اصلی جلسه بریکس تغییر رویکرد به ارزهای محلی بود
آنچه در این مقاله میخوانید

وزرای امور خارجه بریکس (BRICS) بر استفاده از ارزهای محلی در تجارت تأکید کرده‌اند و بار دیگر انعطاف‌پذیری اقتصادی و حاکمیت مالی را تأیید کرده‌اند. در جلسه روز دوشنبه خود، وزرای کشورهای عضو بریکس اهمیت استفاده گسترده‌تر از ارزهای محلی در معاملات مالی بین کشورهای بریکس را مورد تأکید قرار دادند.

وزرای بریکس بر استفاده از ارزهای محلی تاکید می‌کنند

وزرای امور خارجه بریکس در تاریخ ۱۰ ژوئن (21 خرداد) در نیژنی نووگورود (Nizhny Novgorod)، روسیه، گردهم آمدند و پس از برگزاری جلسه، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند. آن‌ها مجدداً پایبندی خود به شراکت استراتژیک بریکس که شامل سیاست، امنیت، اقتصاد، مالی و تبادلات فرهنگی می‌شود، را مورد تأکید قرار دادند.

وزرای کشورهای عضو در مورد موضوعات مختلفی، از جمله استفاده از ارزهای محلی در تجارت بین کشورهای بریکس که وابستگی آن‌ها به دلار آمریکا را کاهش می‌دهد، بحث کردند. در بیانیه آنها آمده است:

“وزرا اهمیت استفاده گسترده‌تر از ارزهای محلی در تجارت و معاملات مالی بین کشورهای بریکس را مورد تأکید قرار دادند.”

در ادامه بیانیه آنها آمده است: “آن‌ها به بند ۴۵ از اعلامیه دوم ژوهانسبورگ اشاره کردند که وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای بریکس را مأمور به بررسی مسئله ارزهای محلی، ابزارهای پرداخت و پلتفرم‌ها و ارائه گزارشی به رهبران بریکس می‌کرد”. اعلامیه ژوهانسبورگ در پی پانزدهمین نشست سالانه رهبران بریکس در ماه آگوست سال گذشته صادر شد.

وزرای امور خارجه بریکس همچنین در مورد ساختار مالی جهانی و امنیت غذایی بحث کردند. وزرا تروریسم را محکوم کردند، بر حل و فصل صلح‌آمیز مناقشات تأکید کردند و از ابتکارات صلح آفریقا پشتیبانی نمودند.

بلوک اقتصادی که ابتدا توسط برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شد، اکنون با پذیرش اعضای جدید شامل آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی (UAE) گسترش یافته است.

کشورهای عضو بریکس در حال اولویت‌بندی استفاده از ارزهای محلی برای تجارت و معاملات مالی هستند تا به کاهش وابستگی به ارزهای بزرگ جهانی، از جمله دلار آمریکا و یورو، کمک کنند و ارتباطات اقتصادی درون بلوک را تقویت نمایند. این استراتژی خطرات نرخ ارز را کاهش می‌دهد، هزینه‌های معامله را پایین می‌آورد و سیستم‌های مالی را پایدار می‌کند.

نظر شما در مورد تلاش کشورهای عضو بریکس برای استفاده از ارزهای محلی در تجارت و مبادلات بین کشورهای عضو چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره موضوع اصلی جلسه بریکس تغییر رویکرد به ارزهای محلی بود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.