صرافی کریپتو Lykke هک پلتفرم خود را تأیید کرد

صرافی کریپتو Lykke هک پلتفرم خود را تأیید کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

صرافی رمزارز لیکه (Lykke) در تاریخ ۱۰ ژوئن (21 خرداد) تأیید کرد که قربانی یک نقض امنیتی شده است که منجر به سرقت دارایی‌های دیجیتال به ارزش ۲۲ میلیون دلار توسط یک هکر شده است. لیکه اعلام کرد که سیستم‌های تحت تأثیر را برای محدود کردن خسارات متوقف کرده و به کاربران اطمینان داده است که وجوه آنها همچنان در امان است.

لیکه با اتهامات تأخیر در تأیید نقض امنیتی روبرو است

لیکه (Lykke)، صرافی رمزارز مستقر در بریتانیا، اعلام کرد که پس از یک نقض امنیتی که منجر به خالی کردن وجوه دیجیتال به ارزش ۲۲ میلیون دلار توسط یک هکر شد، مجبور به تعطیلی شد. این صرافی رمزارز فاش کرد که حمله در تاریخ ۴ ژوئن (15 خرداد) رخ داده است اما تأکید کرد که وجوه مشتریان امن هستند و وجوه دزدیده شده بازیابی خواهند شد.

در بیانیه‌ای که از طریق پلتفرم رسانه اجتماعی X به اشتراک گذاشته شده، لیکه اعلام کرد که سیستم‌های تحت تأثیر برای محدود کردن خسارت‌ها تعطیل شده‌اند، در حالی که نقض‌های امنیتی «به دقت بررسی و به طور کامل رفع شده‌اند.» تأیید هک توسط صرافی رمزارز، یک روز پس از آن صورت گرفت که پژوهشگر تهدیدات وب ۳، سوماکسبت (Somaxbt)، لیکه را به پنهان کردن سرقت متهم کرد.

lykke

در حالی که لیکه (Lykke) شدت حمله را پذیرفت، سریعاً به برجسته‌سازی وضعیت مالی قوی خود پرداخت. این صرافی رمزارز اعلام کرد که سرنخ‌هایی در مورد این که چه کسی ممکن است این حمله را انجام داده باشد، دارد.

این صرافی رمزارز اعلام کرد: “تحقیقات جنایی علیه این فرد در جریان است. یک شرکت خارجی امنیت سایبری استخدام شده و بر روی مسدودسازی و بازیابی دارایی‌های دزدیده شده کار می‌کند. به عنوان اقدامی پیشگیرانه، ما صرافی را بسته نگه داشته‌ایم”.

گزارشی از DL News اعلام کرد که بیت‌ کوین (BTC) نیمی از دارایی‌های دیجیتال دزدیده شده را تشکیل داده است، در حالی که اتریوم (ETH)، بیت ‌کوین کش (BCH)، و لایت‌ کوین (LTC) بقیه را به خود اختصاص داده‌اند. این گزارش فاش کرد که پس از حمله، هکر اتریوم دزدیده شده را به استیبل‌ کوین دای (DAI) تبدیل کرده و بیت‌ کوین‌ها را در چندین کیف پول توزیع کرده است.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره صرافی کریپتو Lykke هک پلتفرم خود را تأیید کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.