ترامپ در مقابل بایدن: تضاد فاحش در سیاست‌های آنها در مقابل رمزارزها

ترامپ در مقابل بایدن: تضاد فاحش در سیاست‌های آنها در مقابل رمزارزها
آنچه در این مقاله میخوانید

برایان مورگنسترن (Brian Morgenstern) از شرکت ریوت پلتفرمز (Riot Platforms)  ضمن ستایش از موضع مثبت رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ (Donald Trump) نسبت به بیت ‌کوین و انتقاد از اقدامات رگولاتوری رئیس‌جمهور جو بایدن (Joe Biden)، دیدگاه‌های خود را در مورد تأثیر انتخابات ۲۰۲۴ بر بیت‌ کوین و صنعت رمز ارز به اشتراک گذاشت. او توضیح داد که ترامپ وعده داده بود که هم‌راستا با رهبران جهانی حامی بیت ‌کوین، این رمز ارز را از تهدیدات رگولاتوری محافظت کند، با صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) مخالفت کند، و از صنعت رمز ارز حمایت نماید.

“ترامپ حق خودمختاری ما را به رسمیت می‌شناسد”

برایان مورگنسترن، رئیس سیاست‌های عمومی در ریوت پلتفرمز (Nasdaq: RIOT)، یک شرکت استخراج و زیرساخت بیت‌ کوین، و معاون سابق دستیار وزیر خزانه‌داری و معاون سابق مطبوعاتی کاخ سفید، دیدگاه‌های خود را در مورد انتخابات سال ۲۰۲۴ و تأثیرات بالقوه آن بر بیت ‌کوین و صنعت رمز ارز به اشتراک گذاشت. دیدگاه‌های او در یک مقاله نظری که توسط نشریه بیت ‌کوین مگزین (Bitcoin Magazine) در روز چهارشنبه منتشر شده بود، به اشتراک گذاشته شد.

مورگنسترن اعلام کرد که رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ، به طور فعال با جامعه بیت‌ کوین، مانند کنوانسیون اخیر ملی لیبرترین، درگیر بوده است. در این رویداد، ترامپ قول داد که بیت ‌کوین را از تهدیدات رگولاتوری از سوی دولت جو بایدن محافظت کند. او وعده داد حقوق دارندگان بیت ‌کوین را، از جمله خود-حضانتی، محافظت کرده و با ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) مخالفت کند. رئیس سیاست‌های عمومی ریوت جزئیات بیشتری را ارائه داد:

“ترامپ حق خودمختاری ما را به رسمیت می‌شناسد و شاید هیچ کس بهتر از او ارزش غیرمتمرکزسازی را نفهمد، چون مردم اعتماد خود به نهادهایی مانند دولت و بانک‌ها را از دست داده‌اند.”

او گفت: “ترامپ هدف حملات بی‌سابقه قانونی بوده که سیستم عدالت را سیاسی کرده است، و سازمان‌های وابسته به ترامپ از بانک‌ها و پلتفرم‌ها حذف شده‌اند.” مورگنسترن خاطرنشان کرد که موضع ترامپ در مورد بیت ‌کوین واضح است و با رهبران جهانی حامی بیت ‌کوین مانند رئیس‌جمهور خاویر میلی (Javier Milei) از آرژانتین و نایب بوکله (Nayib Bukele) از السالوادور هماهنگ است.

بایدن به شدت دشمن رمز ارزها بوده است

در مقابل، مورگنسترن دولت بایدن را «به شدت دشمن بیت ‌کوین و اکوسیستم گسترده‌تر رمز ارز» توصیف کرد. او به وتوی اخیر قطعنامه‌ای برای لغو بولتن حسابداری کارکنان کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به شماره ۱۲۱ (SAB 121)، توسط بایدن که مقررات سختگیرانه‌ای بر رمز ارزها اعمال می‌کند، اشاره کرد. مورگنسترن اظهار داشت:

“در همین حال، رئیس‌جمهور بایدن تازگی‌ها – به طور مضحکی، به نام «حفاظت از مصرف‌کننده» – قانونی را وتو کرد که حق مشتری را برای داشتن نهاد مالی رگوله شده مورد ترجیح خود برای نگهداری بیت‌ کوین یا دیگر دارایی‌های دیجیتالی‌شان تضمین می‌کرد.”

او همچنین اقدامات دولت بایدن، از جمله «عملیات نقطه خفه ۲.۰»، مالیات‌های پیشنهادی بر استخراج بیت‌ کوین، و اقدامات نظارتی علیه کیف پول‌های خود میزبان، در مقابله با رمز ارز را بیشتر مورد توجه قرار داد. مورگنسترن این اقدامات را به عنوان تلاش‌هایی برای زیر پا گذاشتن صنعت رمز ارز توصیف کرد. با این که او تایید کرد که رهبران حامی بیت‌ کوین ، مانند سناتور کریستن گیلیبرند (Kirsten Gillibrand) و نمایندگان ریچی تورس (Ritchie Torres) و وایلی نیکل (Wiley Nickel)، در حزب دموکرات وجود دارند، رئیس سیاست‌های عمومی ریوت استدلال کرد که سیاست‌های بایدن، که تحت تاثیر اشخاص مخالف رمز ارز مانند سناتور الیزابت وارن (Elizabeth Warren) قرار دارند، شبیه به سیاست‌های حزب کمونیست چین در ماهیت محدودکننده‌شان هستند.

در خاتمه، مورگنسترن اظهار داشت که ترامپ بهترین نامزد برای علاقه‌مندان به بیت‌ کوین است. او در نهایت گفت: “رئیس‌جمهور ترامپ از حق شما برای داشتن بیت‌ کوین، استخراج بیت ‌کوین، معامله با بیت‌ کوین، و برای بسیاری از ما، کار در صنعت بیت‌ کوین حمایت خواهد کرد. ما باور داریم که او از توانایی ماینرهای بیت‌ کوین برای کمک به متحول کردن صنایع مالی و انرژی در ایالات متحده حمایت خواهد کرد و رهبری اقتصادی آمریکا را برای آینده حفظ خواهد کرد. و او صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را ممنوع خواهد کرد، از خود-حضانتی حمایتمی‌کند، و از اقدامات رگولاتورهای بی‌کنترل که سعی در خارج کردن ما از کسب‌وکار دارند، جلوگیری خواهد کرد”.

آیا با برایان مورگنسترن از Riot Platforms موافقید که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، بهترین نامزد برای بیت کوین و صنعت گسترده‌تر ارزهای دیجیتال است؟ نظر شما در مورد تمام وعده‌هایی که ترامپ در مورد ارزهای دیجیتال داده است، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ترامپ در مقابل بایدن: تضاد فاحش در سیاست‌های آنها در مقابل رمزارزها بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.