گزارش روزانه بازار فارکس، 13 ژوئن 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 13 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از اتخاذ موضع کمیته فدرال بازار باز (FOMC) برای افزایش نرخ بهره در نشست دیروز خود، بازارهای سهام آسیا روند متفاوتی را نسبت به یکدیگر طی کردند.
  • داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده پایین‌تر از آن چیزی منتشر شد که فعالان بازارها انتظار داشتند که باعث اُفت شدید دلار شد.
  • داده‌های مربوط به اشتغال استرالیا بالاتر از حد انتظار بودند.

اخبار بازار

  • پس از آن که فدرال رزرو به طور غیرمنتظره‌ای نرخ‌ها را ثابت نگه داشت، اما نمودار نقطه‌ای را تغییر داد و اکنون تنها یک کاهش نرخ بهره در این سال به جای سه مورد قبلی، با چهار مورد برای سال آینده را پیش‌بینی کرد، سهام آسیایی در طول شب روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند. دستورالعمل‌های فدرال رزرو تا حدی موضع جدی‌تری از حد انتظار برای افزایش نرخ بهره داشت که به کاهش سقوط دلار کمک کرد که در پی انتشار داده‌های ضعیف‌تر مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه می به وقوع پیوست. (تحقیقات بارکلیز)
  • تیم تحقیقات بارکلیز همچنان بر این باور است که زودترین زمانی که ممکن است کاهش نرخ توسط کمیته فدرال بازار باز (FOMC) اتفاق بیفتد، ماه سپتامبر است، اما خاطرنشان کرد که پایه‌گذاری آنها بر اساس کاهش تورم در ماه‌های آینده است. اگر داده‌های آینده در مورد تورم به طور غیرمنتظره‌ای بالا باشند، آنها انتظار دارند که اولین کاهش نرخ بهره به ماه دسامبر موکول شود. (تحقیقات بارکلیز)
  • یکی دیگر از موارد مورد توجه در ایالات متحده دیروز، داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) بود که به طور غیرمنتظره‌ای پایین آمد و به ۳.۳ درصد نسبت به سال گذشته رسید در حالی که اتفاق نظر ۳.۴ درصد بود. بیشتر روند نزولی چشمگیر مربوط به انتظارات تیم تحقیقات بارکلیز ناشی از شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی بود که تقریباً ۱۳ واحد پایین‌تر از پیش‌بینی ما و خیلی پایین‌تر از انتظار اتفاق نظر بود. (تحقیقات بارکلیز)
  • انتشار این داده‌ها باعث شد ارزش هر دو جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) و پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) یک سنت افزایش یابند، هرچند هر دوی این تغییرات بعداً در طول روز توسط کمیته فدرال بازار باز (FOMC) تا حدودی معکوس شدند. (بلومبرگ)
  • در جای دیگر، داده‌های مربوط به اشتغال استرالیا قوی‌تر از حد انتظار بود، و تعداد فرصت‌های شغلی به ۳۹.۷ هزار (اتفاق نظر ۳۰ هزار، آخرین ۳۸.۵ هزار) افزایش یافت، در حالی که نرخ بیکاری به ۴ درصد کاهش یافت. تیم تحقیقات بارکلیز معتقد است که این داده‌ها، کار را برای بانک مرکزی استرالیا در جلسه‌اش در ۱۸ ژوئن (29 خرداد) برای اتخاذ موضعی برای کاهش نرخ بهره سخت‌تر می‌کند؛ با این حال، فعالان بازارها بر اساس کمتر از ۵۰ درصد احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره تا پایان سال قیمت‌گذاری کرده‌اند. (تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 13 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.