گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 14 ژوئن 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 14 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

در حالی که سرمایه‌گذاران به شدت بر روی اظهارات سیاست‌گذاران در مورد جهت آینده سیاست پولی تمرکز کرده‌اند و در انتظار شنیدن تصمیم کمیته فدرال بازار باز (FOMC)، ارزش سهام آمریکا در سطوح بالا باقی مانده است.

در حالی که اکنون پیش‌بینی کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر مطرح شده است، فعالان بازارها در مورد کاهش‌های بیشتر در اواخر سال مطمئن نیستند. همان طور که پیشتر در گزارش‌های ما آمده است، بیشتر به دلیل پیش‌بینی ناپذیری مرتبط با دوره انتخابات آمریکا، ما پیش‌بینی نمی‌کنیم که در ماه نوامبر تغییری در نرخ‌های بهره ایجاد شود.

با این حال، ما معتقدیم که دو کاهش در این سال، با یک وقفه در ماه نوامبر، فضایی برای تنفس به فدرال رزرو خواهد داد تا در حالی که فرض بر این است که اقتصاد همچنان قوی باقی می‌ماند، تأثیر کاهش اول را ارزیابی کند.

در جای دیگر، شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای در ماه مه و با بیشترین میزان در هفت ماه گذشته کاهش یافت، که نشانه دیگری است که فشارهای قیمتی به اندازه کافی برای شروع دوره کاهش توسط بانک مرکزی در اواخر این سال کاهش یافته است.

روز دیگری از تغییرات جزئی در مجموعه فلزات پایه مشاهده شد، و کاهش اشتها برای کاهش قیمت، نشان‌دهنده حمایت پایدارتر در سطوح فعلی است.

آلومینیوم همچنان بالاتر از سطح ۲,۵۰۰ دلار در هر تن حمایت شد و بهای آن در ۲,۵۵۷ دلار در هر تن باقی ماند.

قیمت مس نیز از ۹,۷۰۰ دلار در هر تن پایین‌تر نرفت و در زمان نگارش این گزارش، با قیمت ۹,۷۹۴.۵۰ دلار در هر تن بسته شد.

قیمت نیکل نیز زیر ۱۸,۰۰۰ دلار در هر تن باقی ماند و سرب با قیمت ۲,۱۶۶ دلار در هر تن بسته شد.

همچنان که فعالان بازارها خود را برای مشاهده موجودی‌های آمریکا و جلسه کمیته فدرال بازار باز آماده می‌کنند، بهای نفت امروز کاهش یافت، که باعث شد بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب به ۷۸ دلار در هر بشکه و ۸۲ دلار در هر بشکه اصلاح شوند.

قیمت طلا و نقره نیز پس از حفظ سطوح مقاومت، به ترتیب، در ۲,۳۴۰ دلار در هر اونس و ۳۰ دلار در هر اونس، کمی کاهش یافت.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 14 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.