گزارش روزانه بازار فارکس، 14 ژوئن 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 14 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از کاهش چشمگیر شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) ایالات متحده، سهام آسیایی روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند.
  • در پایان نشست بانک ژاپن (BOJ) ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) در طول شب به میزان قابل‌توجهی افزایش یافت.
  • در جاهای دیگر، با عقب افتادن بیشتر حزب ماکرون (Macron)، یورو همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد.

اخبار بازار

  • پس از کاهش چشمگیر داده‌های مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) ایالات متحده، سهام آسیایی و قراردادهای آتی سهام ایالات متحده روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند. شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) مربوط به کل کالاها تا ۰.۲ درصد نسبت به ماه گذشته (m/m) سقوط کرد در حالی که فعالان بازار انتظار افزایش ۰.۱ درصدی نسبت به ماه گذشته را داشتند. در پی انتشار این داده‌ها، فعالان بازارها اکنون بر اساس دو کاهش نرخ کامل در این سال در مقابل یک مورد مطابق با نمودار نقطه‌ای و پیش‌بینی تیم تحقیقات بارکلیز برای تنها یک کاهش، احتمالاً در ماه سپتامبر، قیمت‌گذاری می‌کنند. (تحقیقات بارکلیز)
  • کاهش چشمگیر شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) باعث افزایش نرخ‌های خزانه‌داری ایالات متحده شد و موجب شد دلار آمریکا در مقابل همتایان خود در گروه 10 (G10) کاهش یابد. استراتژیست‌های نرخ‌های ایالات متحده تیم تحقیقات بارکلیز معتقدند که روند صعودی در بازده خزانه‌داری ایالات متحده بیش از حد بوده و توصیه کرده‌اند که فروش بازده ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده انجام شود. (تحقیقات بارکلیز)
  • پس از برگزاری نشست سیاست پولی بانک ژاپن (BoJ) که در آن همان طور که انتظار می‌رفت، نرخ‌ها ثابت نگه داشته شد، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) به طور قابل توجهی افزایش یافت، که تاخیر در اعلام برنامه خرید اوراق قرضه باعث شگفتی بسیاری شد. بانک ژاپن به طور کلی برنامه خرید اوراق قرضه خود را تغییر نداد و فعالان بازار را تا برگزاری نشست ماه جولای برای هرگونه تغییرات منتظر نگه داشت. (بلومبرگ)
  • در کنفرانس مطبوعاتی پس از صدور بیانیه، آقای اودا (Ueda)، رئیس بانک ژاپن (BOJ)، اظهار داشت که بانک ژاپن پس از برگزاری نشست بعدی سیاستگذاری، مقیاس خرید اوراق قرضه را کاهش خواهد داد. او همچنین پیشنهاد کرد که افزایش نرخ بهره در ماه جولای امکان‌پذیر است، اما این مسئله به داده‌ها بستگی خواهد داشت. (بلومبرگ)
  • در جاهای دیگر، ما همچنان شاهد ضعیف شدن احساسات پیرامون دارایی‌های یورو و خود یورو در میان عدم قطعیت سیاسی فرانسه هستیم. دیروز خبری دریافت کردیم که حزب‌های چپ‌گرا در فرانسه قصد دارند در انتخابات پیش رو با یکدیگر متحد شوند، و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که این ائتلاف جدید ممکن است دومین بلوک بزرگ را پس از حزب مارین لوپن (Marine Le Pen) تشکیل دهد، که باعث می‌شود حزب ماکرون حتی بیشتر در نظرسنجی‌ها عقب بماند. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 14 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.