بانک کانادا: محدودیت استفاده مجدد از QE بسیار بالا خواهد بود

بانک کانادا: محدودیت استفاده مجدد از QE بسیار بالا خواهد بود
آنچه در این مقاله میخوانید

یکی از مقامات ارشد بانک کانادا می‌گوید اقدامات غیرعادی این بانک در طول همه‌گیری به تقویت اقتصاد کمک کرد، اما محدودیت برای استفاده مجدد از تسهیل کمی بسیار بالا خواهد بود.

این اظهارات روز پنجشنبه در یک سخنرانی در اتاوا در انجمن کانادایی اقتصاد کسب و کار بیان شد، زیرا بانک مرکزی تلاش می‌کند تا اعتماد مردم را بازسازی کند و در نحوه عملکرد آن شفاف باشد.

شارون کوزیکی، معاون رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید با توجه به اینکه نرخ بهره کلیدی خود در سال 2020 به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است، می‌گوید که بانک مرکزی تصمیم گرفته است به منظور پایین نگه داشتن نرخ‌های بهره، بیشتر از حد معمول، خرید اوراق قرضه دولتی را آغاز کند. رویه‌ای که به عنوان تسهیل کمی شناخته می‌شود.

همراه با راهنمایی‌های پیش‌روی فوق‌العاده بانک مرکزی، این حرکت به پایین نگه داشتن نرخ بهره کمک خواهد کرد و اقتصاد را تقویت می‌کند.

این اولین بار بود که بانک مرکزی تا به حال از تسهیل کمی استفاده می‌کرد.

کوزیکی می‌گوید که بانک در حال بررسی عمیق تصمیمات اتخاذ شده در طول همه‌گیری است تا بتواند از اقدامات خود درس بگیرد.

او گفت: سوالاتی همچنان مطرح خواهند شد که ممکن است شکل دهند که آیا و چگونه از ابزارهای استثنایی خود در آینده استفاده کنیم. این سوالات به ویژه در دنیایی که بحران بعدی ممکن است متفاوت از گذشته به نظر برسد، ارزشمند هستند.

بانک مرکزی کانادا نرخ بهره اصلی خود را هفته گذشته با یک چهارم درصد کاهش به 4.75 درصد رساند. این بانک گفته است که اگر تورم به کاهش ادامه یابد، انتظار کاهش بیشتر معقول است.

خلاصه مذاکرات بانک مرکزی برای تصمیم این بانک برای کاهش نرخ اصلی بانکی قرار است در 29 خرداد منتشر شود.

دیدگاه خود را درباره بانک کانادا: محدودیت استفاده مجدد از QE بسیار بالا خواهد بود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.