ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، نسبت به قوانین بیش از حد دولت هشدار داد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، نسبت به قوانین بیش از حد دولت هشدار داد
آنچه در این مقاله میخوانید

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل تسلا (Tesla)، نگرانی خود را از این که گسترش بیش از حد دولت منجر به تعداد بیشتری از رگولاتورها نسبت به شرکت‌کنندگان می‌شود و سیستم را به طور منفی تحت تاثیر قرار می‌دهد، ابراز کرده است. ماسک اذعان کرد که نیاز به رگولاتورها وجود دارد، اما تاکید کرد که تعداد آنها نباید از تعداد بازیکنان بیشتر باشد. او بار دیگر تاکید کرد که دولت باید به عنوان یک داور عمل کند، و بدون این که پیشرفت صنعت را مختل کند، قوانین منطقی وضع نماید.

ایلان ماسک می‌گوید دولت فقط “به رشد خود ادامه می‌دهد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، روز چهارشنبه در کنفرانسی که به همت موسسه کاتو (Cato Institute) و لیبرتاد و پروگرسو (Libertad y Progreso) با عنوان «تولد دوباره آزادی در آرژانتین و فراتر از آن» برگزار شد، سخنرانی کرد. او در مورد خطرات قانون‌زدایی بیش از حد هشدار داد و بر نقش دولت در حفظ محیطی عادلانه و به درستی رگوله شده تأکید کرد.

ماسک توضیح داد که با گذشت زمان، دولت گسترش می‌یابد و منجر به تعداد بیش از حد رگولاتورها نسبت به شرکت‌کنندگان می‌شود که این مسئله به سیستم آسیب می‌رساند. او گفت: “نقش دولت این است که اطمینان حاصل کند زمین بازی یک زمین خوب است، و این که قوانین خوبی وجود دارد” و افزود:

“اما آن چه با گذشت زمان رخ می‌دهد، این است که دولت به رشد خود ادامه می‌دهد و در یک نقطه، شما داوران بیشتری نسبت به بازیکنان در زمین دارید. و در آن صورت، بازی خوب نخواهد بود.”

این میلیاردر به ضرورت وجود داوران (رگولاتورها) اذعان کرد اما در مورد بیشتر شدن تعداد آن‌ها نسبت به بازیکنان هشدار داد. نکته کلیدی او این بود که دولت باید قوانین منطقی ایجاد کند و از مانع تراشی برای شرکت‌کنندگان خودداری کند تا اطمینان حاصل شود که نتایج عادلانه و مؤثر حاصل می‌شوند. ماسک اظهار داشت:

“من نمی‌گویم که به داوران نیاز ندارید، اما نمی‌خواهید داوران تعداد بازیکنان را پشت سر بگذارند… پس، فقط اطمینان حاصل کنید که بازی‌های عادلانه‌ای در حال انجام است، قوانین منطقی وجود دارد و مانع بازیکنان نشوید. و نتایج عالی خواهد بود.”

ماسک در مورد تأثیر بیش از حد مقررات بر نوآوری و پیشرفت صریح بوده است. او به طور مشابه در دسامبر سال ۲۰۲۰ گفت: “بسیاری از اوقات، بهترین کاری که دولت می‌تواند انجام دهد این است که فقط کنار برود.” مدیرعامل تسلا از دولت به دلیل تجاوز به نقش خود انتقاد کرد و اظهار داشت که دولت باید نقش داور را داشته باشد نه شرکت‌کننده در صنعت. ماسک گفت: “جایی که فکر می‌کنم دولت کار خوبی انجام نمی‌دهد زمانی است که آنها نمی‌خواهند فقط داور در زمین باشند، بلکه می‌خواهند بازیکن در زمین باشند.”

آیا با ایلان ماسک در مورد نظارت بیش از حد دولت موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، نسبت به قوانین بیش از حد دولت هشدار داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.