پیش‌بینی قیمت نقره برای سال 2024 طبق گزارش بانک آمریکا

پیش‌بینی قیمت نقره برای سال 2024 طبق گزارش بانک آمریکا
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک آمریکا (Bank of America) همچنان نسبت به قیمت‌های نقره خوش‌بین است و پیش‌بینی می‌کند که طی نیمه دوم سال ۲۰۲۴ و ابتدای سال ۲۰۲۵، افزایش قیمت را شاهد باشیم.

مایکل ویدمر (Michael Widmer)، استراتژیست فلزات بانک آمریکا، پیش‌بینی می‌کند که قیمت نقره به میانگین ۳۵ دلار در هر اونس (در مقابل ۲۹.۲۸ دلار در هر اونس قیمت فعلی) در سال ۲۰۲۶ برسد. این پیش‌بینی خوش‌بینانه از چندین عامل، از جمله پایان یافتن افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی و افزایش سرمایه‌گذاری در فلزات گرانبها، ناشی می‌شود.

در حالی که بانک آمریکا (BofA) قدرت قیمت‌های نقره تا به امروز سال را تأیید می‌کند، معتقد است که همچنان فضایی برای رشد وجود دارد. آنها اثر مثبت متقابلی را از بازار طلا پیش‌بینی می‌کنند، که انتظار می‌رود قیمت طلا تا سال ۲۰۲۵ به ۳,۰۰۰ دلار در هر اونس برسد.

با این حال، این گزارش همچنین به چالش‌های یافتن سهام معدنی نقره خالص اذعان می‌کند. به دلیل ماهیت استخراج نقره، اغلب همراه با سایر فلزات مانند مس یا روی تولید می‌شود. طبق یادداشت بانک آمریکا:

“بر خلاف طلا، یافتن سرمایه‌گذاری‌های سهام معدنی با قرارگیری خالص در نقره دشوار است”.

آنها خاطرنشان می‌کنند که حتی شرکت‌هایی که عمدتاً بر استخراج نقره تمرکز دارند، ممکن است کمتر از ۵۰ درصد درآمدشان از این فلز سفید به دست آید.

با وجود این چالش، بانک آمریکا توصیه‌هایی را برای سرمایه‌گذاران آمریکای شمالی که به دنبال سرمایه‌گذاری در نقره هستند، ارائه می‌دهد. از جمله سهام‌هایی که امتیاز خرید دارند، می‌توان به پن آمریکن سیلور (Pan American Silver) و ویتون پرشس متالز (Wheaton Precious Metals) اشاره کرد.

این گزارش تأکید می‌کند که PAAS دارای ترازنامه قوی، پتانسیل رشد تولید و دارایی‌های متنوع است.  WPM، یک شرکت سلطنتی و استریمینگ فلزات گرانبها، به خاطر جریان درآمدی قابل توجه نقره خود (که برای سال ۲۰۲۴، ۳۶ درصد تخمین زده شده است) و رشد حجم پیشرو در صنعت شناخته شده است.

برای سرمایه‌گذاران جهانی، بانک آمریکا (BofA) برای فرسنیلو (Fresnillo)، شرکت مستقر در بریتانیا، یک رتبه‌بندی خنثی ارائه می‌دهد. بانک آمریکا ضمن تأیید محبوبیت آن برای قرارگیری در نقره، نگرانی‌هایی را در مورد چالش‌های احتمالی در معادن FRES و گزینه‌های محدود رشد بیان می‌کند.

دیدگاه خود را درباره پیش‌بینی قیمت نقره برای سال 2024 طبق گزارش بانک آمریکا بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.