گری گنسلر، رئیس SEC، پیش‌بینی می‌کند که ETFهای اسپات اتریوم ایالات متحده در تابستان امسال راه‌اندازی شوند

گری گنسلر، رئیس SEC، پیش‌بینی می‌کند که ETFهای اسپات اتریوم ایالات متحده در تابستان امسال راه‌اندازی شوند
آنچه در این مقاله میخوانید

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، به قانونگذاران خاطرنشان کرده است که انتظار دارد صندوق‌های قابل معامله اسپات اتریوم (ETFs) در این تابستان راه‌اندازی شوند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنان با صادرکنندگان صندوق بر سر پرونده‌های S-1 آنها کار می‌کند که باید قبل از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله اسپات اتریوم اثربخش اعلام شوند.

گری گنسلر به سوالات مربوط به رمزارز پاسخ می‌دهد

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، در تاریخ 13 ژوئن (24 خرداد) در برابر کمیته فرعی تخصیص بودجه سنا برای خدمات مالی سخنرانی کرد. این جلسه بخشی از فرایند بررسی درخواست‌های بودجه سال مالی 2025 رئیس‌جمهور برای هر دو کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون تجارت آتی کالا (CFTC) بود.

طی این جلسه، گنسلر به برخی سوالات در مورد رمزارزها و تأیید صندوق‌های قابل معامله اسپات اتریوم (ETFs) پاسخ داد. سناتور بیل هگرتی  (Bill Hagerty) از او پرسید که چرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار، به ویژه با توجه به حکم دادگاه اخیر در مورد صندوق‌های قابل معامله اسپات بیت‌کوین که دلایل رد کمیسیون را ناموجه دانسته است، به طور کامل صندوق‌های قابل معامله اسپات اتریوم را تأیید نکرده است.

گری گنسلر به هگرتی گفت: “ما در واقع به عنوان یک سازمان، محصولات قابل معامله اسپات اتریوم را تایید کردیم.” با این حال، این قانونگذار حرف او را رد کرد و خاطرنشان نمود که این تأیید فقط جزئی بود. گنسلر اصرار داشت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار “پرونده‌هایی را که پیش روی ما از بورس‌های سهام بود، تایید کرده است” و افزود: “فکر می‌کنم هشت یا نه مورد از آنها بود.” گنسلر در ادامه گفت:

“صادرکنندگان فردی هنوز در حال کار بر روی فرآیند ثبت نام هستند. این روند به خوبی پیش می‌رود و من پیش‌بینی می‌کنم که در طول این تابستان…”

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در ماه می تأییدیه‌های ۱۹b-4 را برای هشت صندوق قابل معامله اسپات اتریوم صادر کرده است. با این حال، این سازمان هنوز پرونده‌های S-1 (بیانیه ثبت) را تأیید نکرده است، که باید قبل از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله اسپات اتریوم، تکمیل و مؤثر اعلام شود.

زمانی که سناتور هگرتی از گنسلر پرسید که آیا صندوق‌های قابل معامله (ETF) اسپات اتریوم به طور کامل در این تابستان تأیید خواهند شد، گنسلر پاسخ داد: “دوباره، این کار در سطح کارکنان انجام می‌شود. اما فقط افشا و ثبت است.” او تأکید کرد که پیش از آن که بتوان اعلام کرد که پرونده‌ها مؤثر هستند، بیانیه‌های ثبت باید مناسب باشند.

هگرتی همچنین در مورد اولویت‌بندی منابع توسط آژانس و ایجاد چارچوب‌های قانونی سازنده، سوالاتی از گنسلر پرسید.

او گفت: “شما کارکنان را اولویت‌بندی نمی‌کنید و برای زمینه‌هایی که به شدت به آن نیاز دارند، قانون‌گذاری را اولویت‌بندی نمی‌کنید.” او افزود: “اینجا من در مورد ایجاد مجموعه‌ای سازنده از قوانین راه برای صنعت رمزارزها صحبت می‌کنم.” این نماینده قانونگذار اظهار داشت:

“این صنعت نوآورانه است. این صنعتی است که ایالات متحده باید در آن پیشرو باشد. با این حال، دیگر حوزه‌های قضایی و کشورهای دیگر در حال تنظیم قوانین برای اکوسیستم‌های خود هستند.”

او در پایان خاطرنشان کرد: “آن چه که اینجا باکمیسیون بورس و اوراق بهادار و با کمیسیون تجارت آتی کالا رخ می‌دهد، موانع مداوم و نبود اطمینان است. و آن چه رخ می‌دهد این است که این صنعت نوآورانه به طور فزاینده‌ای خود را در خارج از کشور می‌یابد”.

نظر شما در مورد اظهارات گری گنسلر، رئیس SEC چیست؟ آیا فکر می‌کنید ETF های اسپات اتر تابستان امسال راه‌اندازی می‌شوند؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره گری گنسلر، رئیس SEC، پیش‌بینی می‌کند که ETFهای اسپات اتریوم ایالات متحده در تابستان امسال راه‌اندازی شوند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.