استیبل کوین‌ها می‌توانند به مبارزه با بحران بدهی آتی ایالات متحده و نفوذ فزاینده چین کمک کنند

استیبل کوین‌ها می‌توانند به مبارزه با یک بحران بدهی آتی ایالات متحده و نفوذ فزاینده چین کمک کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

پل رایان (Paul Ryan)، سخنگوی سابق مجلس نمایندگان آمریکا، نقش احتمالی را که استیبل کوین‌ها (Stablecoins) در مبارزه با بحران بدهی پیش روی آمریکا خواهند داشت، ارزیابی کرده است. به گفته رایان، تقاضای حاصل از اهمیت روزافزون استیبل کوین‌های با پشتوانه‌ دلار، که از خزانه‌داری‌های آمریکا به عنوان پشتوانه استفاده می‌کنند، به حفظ تقاضای سالم برای بدهی آمریکا کمک خواهد کرد و رشد یوان چین در بازارهای بین‌المللی را خنثی می‌کند.

پل رایان: استیبل کوین‌ها ممکن است به جلوگیری از بحران بدهی ایالات متحده کمک کند

پل رایان (Paul Ryan)، سیاستمدار جمهوری‌خواه و سخنگوی سابق مجلس نمایندگان آمریکا، به اهمیت استیبل کوین‌ها برای آینده بدهی آمریکا اشاره کرده است. در مقاله جدیدی، رایان چنین استدلال کرده است که بدهی آمریکا که اکنون بیش از 34 تریلیون دلار است، در صورتی که سیاستمداران نتوانند هزینه‌های بودجه‌ای را کاهش دهند، دولتمردان آمریکا را به چالش می‌کشد.

شروع این بحران با شکست در حراج خزانه‌داری آغاز خواهد شد، که مجبور به کاهش بودجه و تخریب اعتماد به دلار آمریکا خواهد شد. در همین حال، در حالی که دلار هنوز هم ارز ذخیره بین‌المللی است، کشورهایی مانند عربستان سعودی و چین در حال کاهش دارایی‌های خزانه‌داری خود و جستجو برای جایگزین‌هایی برای تسویه پرداخت‌ها خارج از سیستم مالی با محوریت دلار هستند.

در اینجا است که استیبل کوین‌ها ، به عنوان منبعی برای تقاضا برای خزانه‌داری‌ها و دلارهای آمریکایی وارد می‌شوند که نه توسط دولت‌ها، بلکه توسط مؤسسات و افراد در اقتصادهای ضعیف ایجاد می‌شوند. رایان تأکید کرده است که باید به استیبل کوین‌ها جدی نگاه کرد، چون آنها خارج از ده کشور برتر دارنده اوراق قرضه آمریکا نگهداری می‌شوند.

این نبرد مالی همچنین به بازارهای بین‌المللی گسترش می‌یابد، جایی که رایان اظهار داشت، چین به دنبال تثبیت یوان با استفاده از سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت در بازارهای نوظهور است. استفاده از استیبل کوین‌ها در بلاک ‌چین‌های عمومی، رشد نفوذ یوان را خنثی خواهد کرد، چون آنها با ارزش‌های عمیقاً آمریکایی آزادی و صداقت همراه شده‌اند.

رایان در پایان خاطرنشان کرد که ترویج استیبل کوین‌های با پشتیبانی دلار، افزایش فوری و پایدار در تقاضا برای اوراق قرضه آمریکا ایجاد می‌کند، که خطر یک حراج اوراق قرضه ناموفق و بحران متعاقب آن را کاهش می‌دهد.

تتر (Tether)، شرکتی که پشت استیبل کوین بزرگ بازار رمزارزها، یو‌اس‌دی‌تی (USDT)، قرار دارد، قبلاً به این مسئله اشاره کرده بود. در گزارشی در ماه سپتامبر با عنوان “تتر یو‌اس‌دی‌تی و پویایی‌های خزانه‌داری آمریکا”، این شرکت اعلام کرد که “در حالی که خرید خارجی خزانه‌داری‌ها کاهش می‌یابد و انتشار اوراق قرضه آمریکا قرار است افزایش یابد، تتر می‌تواند به حمایت از ثبات مالی آمریکا و جهانی کمک کند.”

نظر شما در مورد بدهی ایالات متحده و رابطه آن با استیبل کوین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره استیبل کوین‌ها می‌توانند به مبارزه با بحران بدهی آتی ایالات متحده و نفوذ فزاینده چین کمک کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.