گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 18 ژوئن 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 18 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

معاملات سهام آمریکا امروز با افت شروع شد، که بازتابی از روند نزولی در ارزش سهام آسیایی در پی تصمیم بانک مرکزی چین (PBOC) برای حفظ نرخ بهره اصلی خود بر روی ۲.۵ درصد و همچنین پس از کاهش بیشتر از حد انتظار تولید صنعتی چین در ماه مه، از ۶.۷ درصد نسبت به سال گذشته به ۵.۶ درصد نسبت به سال گذشته، بود.

علاوه بر این، قیمت‌های مسکن در چین، با وجود تلاش‌های این کشور برای حمایت از بازار مسکن، سریع‌تر از حد انتظار در ماه می کاهش یافت، که چالش‌های اقتصادی مداوم را نشان می‌دهد.

در آمریکا، شاخص تولید صنعتی امپایر (Empire Manufacturing Index)، که سلامت و عملکرد بخش تولیدی در ایالت نیویورک را ارزیابی می‌کند، از ۱۵.۶- در ماه ژوئن به ۶.۰- افزایش یافت و از میانگین دو ساله خود پیشی گرفت.

شاخص دلار آمریکا به طور جزئی به ۱۰۵.۵ افزایش یافت، در حالی که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا به کمی زیر ۴.۳ درصد رسید.

اکنون توجه‌ تمام فعالان بازار به انتخابات فرانسه معطوف شده است، که بر روی جلسات بانک‌های مرکزی و انتشار داده‌های اقتصادی متعدد در این هفته سایه افکنده است.

در همین حال، عدم قطعیت سیاسی در اروپا امروز تأثیر کمی بر مجموعه فلزات پایه داشت، چون فلزات عملکرد خود را مانند روز جمعه گذشته در ابتدای هفته تکرار کردند.

با وجود تلاش‌های مداوم برای تقویت بخش اصلی املاک کشور، آمار ضعیف‌تر مربوط به قیمت خانه‌ها از چین و تصمیم بانک مرکزی چین (PBOC) برای حفظ نرخ سیاست کلیدی خود نشان‌دهنده‌ آسیب‌پذیری مداوم بازار داخلی است.

قیمت آلومینیوم با کاهش اندکی، به سطح حمایت قوی ۲,۵۰۰ دلار در هر تن رسید و معاملات آن با قیمت بالاتر ۲۵۰۱.۵۰ دلار در هر تن بسته شد.

بهای مس دوباره به سطح ۹,۶۸۰ دلار در هر تن رسید، اما قیمت‌ها برای شکستن کامل آن مبارزه کردند، که باعث شد این فلز با قیمت ۹,۶۶۵.۵۰ دلار در هر تن بسته شود.

در همین حال، نیکل روند نزولی خود را برای پانزدهمین جلسه معاملاتی متوالی ادامه داد و بهای آن به ۱۷,۴۶۷ دلار در هر تن رسید.

قیمت فلزات گرانبها امروز پایین آمد، و قیمت طلا به ۲,۳۲۳.۲ دلار در هر اونس و نقره به ۲۹.۴ دلار در هر اونس کاهش یافت.

در مقابل، نفت با قیمت بالاتری معامله شد، و نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به ۷۹.۵ دلار در هر بشکه و نفت برنت (Brent) به ۸۳.۵ دلار در هر بشکه کاهش یافت.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 18 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.