صادرات محصولات فولادی در مدت 2 ماه به 5 میلیون تن رسید

صادرات محصولات فولادی در مدت 2 ماه به 5 میلیون تن رسید
آنچه در این مقاله میخوانید

در دو ماه اول سال شمسی جاری (از ۲۱ مارس تا ۲۲ مه ۲۰۲۴) حدود پنج میلیون تن محصولات فولادی از ایران صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۴.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، ارزش صادرات فولاد نیمه‌ساخته در دو ماه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۳۶۸ میلیون دلار کاهش یافته است.

همچنین، ۵۰,۰۰۰ تن از انواع ورق‌های فولادی در دو ماه اول تقویمی جاری ایران صادر شده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران (ISPA)، ارزش صادرات محصولات فولادی در سال گذشته که در ۱۹ مارس پایان یافت، ۷.۶ میلیارد دلار بود.

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران روز شنبه گفت که ارزش کل صادرات زنجیره تامین فولاد ۱۸ درصد افزایش یافته و آن را “مهم‌ترین دستاورد” صنعت فولاد توصیف کرده است.

بر اساس این آمار، ایران حدود ۳۰ میلیون تن کنسانتره و گندله فولادی صادر کرده که نسبت به سال قبل ۶۶ درصد افزایش داشته است.

حجم صادرات فولاد کربن متوسط و ورق‌های فولادی به ترتیب ۴.۳ درصد و ۲۳ درصد افزایش یافته است.

به طور قابل توجهی، صنعت فولاد افزایش ۶۲۱ درصدی (بیش از ۷ برابر) در حجم صادرات سنگ آهن کنسانتره را محقق کرده است.

طبق اظهارات انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران (ISPA)، تولید فولاد در ایران در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن ۵.۸ درصد افزایش یافته است.

بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد کشور در سال گذشته به ۲۹.۳۳۴ میلیون تن رسیده است.

از این مقدار، ۱۸,۴۵۲,۰۰۰ تن شمش و شمشه و ۱۰,۸۸۲,۰۰۰ تن ورق فولادی بوده است؛ تولید شمش و شمشه ۹.۲ درصد و تولید ورق فولادی ۰.۷ درصد در سال گذشته افزایش یافته است.

تولید آهن اسفنجی نیز در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۸.۵ درصد افزایش یافته است.

طبق داده‌های جدید منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد (WSA)، ایران با ارتقای جایگاه جهانی خود در تولید فولاد، در ژانویه سال ۲۰۲۴ به نهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان تبدیل شده است.

طبق گزارشی که روز دوشنبه توسط انجمن جهانی فولاد (WSA) منتشر شد، در اولین ماه سال ۲۰۲۴، کارخانه‌های فولادسازی ایران در مجموع ۲.۶ میلیون تن فولاد تولید کردند که نسبت به همین ماه در سال ۲۰۲۳، ۳۹.۳ درصد افزایش داشته است.

کشورهای تولیدکننده فولاد در جهان که تعداد آن‌ها ۷۱ کشور است، در ژانویه سال ۲۰۲۴ مجموعاً ۱۴۸.۱ میلیون تن فولاد تولید کردند که نشان‌دهنده کاهش ۱.۶ درصدی نسبت به سال گذشته است.

ایران در میان برترین تولیدکنندگان فولاد جهان در دوره مذکور، از نظر رشد تولید در رتبه اول قرار گرفت.

دیدگاه خود را درباره صادرات محصولات فولادی در مدت 2 ماه به 5 میلیون تن رسید بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.