دولت السالوادور اصلاح قانون بانکداری بیت کوین را اعلام می‌کند

دولت السالوادور اصلاح قانون بانکداری بیت کوین را اعلام می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

دولت السالوادور طرحی را ارائه داده است که به منظور تسریع در گنجاندن بیت کوین و سایر رمز ارزها در بخش بانکداری سرمایه‌گذاری این کشور معرفی شده است. اصلاحیه قانون بانکی که به مجلس ملی معرفی شده، به سرمایه‌گذاران خصوصی اجازه خواهد داد تا بانک‌هایی را تشکیل دهند که قادر به ارائه خدمات در زمینه بیت کوین و استیبل کوین‌ها برای سرمایه‌گذاران باتجربه باشند.

دولت السالوادور لایحه‌ای را ارائه می‌کند که به بانک‌های سرمایه‌گذاری خصوصی اجازه می‌دهد تا خدمات بیت کوین را ارائه دهند

با افزایش پذیرش بیت کوین، السالوادور شاهد یک رونق جدید خواهد بود. دولت السالوادور طرحی را برای اصلاح قانون بانکی موجود با معرفی یک نوع جدید بانک که می‌تواند خدمات بیت کوین و رمزارز را ارائه دهد، معرفی کرده است.

اصلاحیه لایحه بانکی در تاریخ ۱۳ ژوئن (24 خرداد) به کمیسیون فناوری، گردشگری و سرمایه‌گذاری مجلس ملی ارائه شد که شامل ۱۴ ماده جدید است که بانک‌های سرمایه‌گذاری خصوصی (PIB) را به عنوان “یک ابزار ضروری در سطح بین‌المللی که توسعه اقتصادی را ترویج می‌کند و تسهیل در هدایت منابع مالی به سمت پروژه‌های تجاری و دولتی را فراهم می‌آورد” تعریف می‌کند.

در صورت تصویب، این طرح اجازه ایجاد این بانک‌ها را خواهد داد که می‌توانند خدمات مختلفی از جمله مدیریت ریسک اقتصادی، خرید محصولات مالی، مدیریت سرمایه‌گذاری، هجینگ و سایر مشتقات مالی را ارائه دهند. این خدمات از هر نوع پول قانونی در السالوادور، مانند دلار آمریکا و بیت کوین، پشتیبانی خواهند کرد.

همچنین، این لایحه به صراحت بیان می‌کند که ابزارهای مبتنی بر استیبل‌کوین‌ها پشتیبانی می‌شوند که راه را برای ابزارهای سرمایه‌گذاری مبتنی بر رمزارز باز می‌کند. با این حال، شرایط برای راه‌اندازی یک PIB سختگیرانه است: این شرکت‌ها باید در زمان تأسیس دارای سرمایه‌ای به ارزش ۵۰ میلیون دلار باشند.

علاوه بر این، این بانک‌ها خدمات خود را به تمام السالوادوری‌ها ارائه نمی‌دهند، چون عرضه خدمات آن‌ها بر روی «سرمایه‌گذاران باتجربه» متمرکز خواهد بود. این افراد باید برخورداری از دارایی‌هایی به ارزش حداقل ۲۵۰,۰۰۰ دلار را ثابت کنند و یک آزمون خاص مربوط به اطلاعات بانکی را بگذرانند، یا این که مالکیت دارایی‌هایی به ارزش ۵۰۰,۰۰۰ دلار را ثابت کنند.

با این حال، دولت السالوادور معتقد است که این نهادها برای پیشبرد بیداری اقتصادی ملی مناسب هستند. در یک بیانیه مطبوعاتی، آن‌ها توضیح دادند که “ضروری است چهارچوب قانونی که ترویج و تسهیل تأسیس و عملیات PIB‌ها را فراهم می‌کند، توسعه یابد تا به رشد اقتصادی کمک کند.”

نظر شما در مورد گنجاندن احتمالی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در بانک‌های سرمایه‌گذاری خصوصی در السالوادور چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره دولت السالوادور اصلاح قانون بانکداری بیت کوین را اعلام می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.