قیمت‌ نقره با کاهش موجودی‌های ثانویه توسط مصرف‌کنندگان افزایش می‌یابد

قیمت‌ نقره با کاهش موجودی‌های ثانویه توسط مصرف‌کنندگان افزایش می‌یابد
آنچه در این مقاله میخوانید

پیتر کراث (Peter Krauth)، تحلیلگر بازار نقره و نویسنده کتاب «گاو نر نقره‌ای بزرگ»، پیش‌بینی کرده است که به زودی کمبود نقره رخ خواهد داد که ناشی از افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها در کاربردهای مختلف است. کراث عقیده دارد که میزان تقاضا برای نقره از میزان عرضه آن پیشی گرفته است و احتمالاً پیش از آن که موجودی‌ها به پایان برسند، ۱۲ تا ۲۴ ماه نقره در دسترس خواهد بود.

به ادعای این تحلیلگر، با تمام شدن موجودی‌های نقره روی زمین، قیمت آن به شدت افزایش خواهد یافت

به دلیل پیش‌بینی افزایش شدید قیمت نقره در دو یا سه سال آینده، این فلز گرانبها دوباره تیتر خبرها شده است. پیتر کراث، تحلیلگر بزرگ بازار نقره و نویسنده کتاب «گاو نر نقره‌ای بزرگ»، معتقد است که نقره به خصوص در موقعیتی قرار دارد که یکی از بزرگ‌ترین معاملات در بازار کالاها در آینده‌ نزدیک باشد.

در مصاحبه‌ای اخیر، کراث توضیح داد که با وجود عرضه‌ تقریباً ثابت، میزان تقاضا برای مدتی رو به افزایش بوده است، در حالی که نقره در همان محدوده قیمت حفظ شده است. بررسی‌های بیشتر او باعث شد تا چنین نتیجه‌گیری کند که مصرف‌کنندگان بزرگ نقره از موجودی‌های ثانویه‌ روی زمین استفاده می‌کردند که مربوط به بزرگ‌ترین بازارهای آتی نقره (بورس کالای نیویورک (Comex)، انجمن بازار شمش لندن (LBMA) و شانگهای) و صندوق‌های معامله‌ی پذیر بورسی (ETFها) بود، چون آن‌ها در طی سه سال گذشته به طور متوسط ۴۰ درصد از موجودی‌های خود را از دست داده‌اند.

کراث پیش‌بینی می‌کند که، اگر این وضعیت ادامه یابد، موجودی‌های روی زمین از این منابع در ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده فرو خواهد پاشید، که شرایط را برای انفجار قیمت‌های نقره فراهم می‌کند، چون کمبودها تأمین این فلز گران‌بها را تحت تأثیر قرار خواهند داد. علاوه بر این، او توضیح داد که پیش‌بینی‌های مربوط به بهره‌برداری از معادن جدید حتی در آینده ممکن است منفی باشد، که ممکن است این وضعیت کمبود را تشدید کند.

علاوه بر این، مصرف‌کنندگان چینی در حال آماده‌سازی برای این بحران عرضه‌ پیش‌رو هستند. کراث اعلام کرد که از تولیدکنندگان نقره گزارش‌هایی دریافت کرده است که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان چینی بیش از ۳ دلار به ازای هر اونس بیشتر از قیمت‌های بین‌المللی پرداخت می‌کنند و مقدار بیشتری از این فلز درخشان را جمع‌آوری می‌کنند. این موضوع می‌تواند بحران در غرب را تشدید کند، چون تولیدکنندگان آسیایی آماده‌اند تا قیمت‌های بیش از بازار را برای این فلز پرداخت کنند.

دیگر تحلیلگران نیز پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت کالاها، از جمله فلزات گرانبها، در آینده‌ نزدیک افزایش خواهد یافت. در ماه می، پیتر شیف (Peter Schiff) به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که از آن چه ممکن است بزرگ‌ترین بازار گاوی فلزات گرانبها در تاریخ باشد، استفاده کنند.

نظر شما در مورد نقره به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره قیمت‌ نقره با کاهش موجودی‌های ثانویه توسط مصرف‌کنندگان افزایش می‌یابد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.