گزارش روزانه بازار فارکس، 18 ژوئن 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 18 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش سهام آسیایی یک شبه افزایش یافت در حالی که پیش از انتشار داده‌های مربوط به شاخص خرده‌فروشی ایالات متحده، ارزش دلار به میزان چشمگیری کاهش یافت.
  • بانک مرکزی استرالیا (RBA) در جلسه خود در طول شب نرخ بهره را در حالت تعلیق نگه داشت.
  • تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد بانک مرکزی مجارستان (NBH) نرخ اصلی خود را 50 واحد کاهش دهد.

اخبار بازار

  • ارزش سهام آسیایی یک شبه اندکی افزایش یافت در حالی که پیش از انتشار آمار مربوط به شاخص خرده‌فروشی ایالات متحده بعد از ظهر امروز، شاخص S&P 500 ایالات متحده در ساعت 13:30 به وصت تابستانی بریتانیا در بالاترین حد خود قرار دارد. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتشار داده‌های قوی‌تری نسبت به اتفاق نظر بازار را پیش‌بینی می‌کند و خواستار افزایش 0.3 درصدی در شاخص خرده‌فروشی خودروهای قبلی، در مقایسه با اتفاق نظر 0.2 درصدی نسبت به ماه گذشته است. (تحقیقات بارکلیز)
  • در فضای بازار فارکس، دلار آمریکا در مقایسه با همتایان گروه ده کشور برتر خود طی شب گذشته کمی ضعیف‌تر معامله شد، در حالی که منحنی خزانه‌داری، با پیشگامی رشد نرخ‌های بازار پیش از انتشار داده‌های امشب، به طور اندکی افزایش یافت. (تحقیقات بارکلیز)
  • همان طور که انتظار می‌رفت، بانک مرکزی استرالیا (RBA) در پنجمین جلسه متوالی خود که طی شب برگزار شد، نرخ بهره را بالا نگه داشت و آن را در سطح ۴.۳۵ درصد تثبیت کرد. تمرکز بر روی اظهارات بولاک (Bullock)، رئیس بانک مرکزی استرالیا، قرار داشت، که اعلام کرد هیئت مدیره در این جلسه مورد بحث قرار دادن افزایش نرخ‌ها را مطرح کرده است. فعالان بازار از آن زمان تخمین خود را برای کاهش نرخ بهره در ماه دسامبر توسط بانک مرکزی استرالیا از ۷۵ درصد به ۴۰ درصد کاهش داده است. (بلومبرگ)
  • پس از برگزاری این جلسه، ارزش جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) تقریباً بدون تغییر باقی ماند، و فعالان بازار به طور کلی موضعی برای افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی استرالیا را انتظار داشت؛ با این حال، تیم تحقیقات بارکلیز معتقد است که با توجه به اختلاف نرخ‌های احتمالی بین بانک مرکزی استرالیا و سایر بانک‌های مرکزی اصلی، اتخاذ پوزیشن خرید برای دلار استرالیا (AUD) طی این سال منطقی است. (تحقیقات بارکلیز)
  • در جای دیگر، تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که بانک ملی مجارستان در جلسه امروز خود نرخ کلیدی خود را ۵۰ واحد کاهش دهد، که بر خلاف اتفاق نظر بازار است که بر روی کاهش ۲۵ واحدی تمرکز دارد. تیم تحقیقات بارکلیز اذعان می‌کنند که خطراتی وجود دارد که بانک ملی مجارستان نرخ‌های خود را تنها ۲۵ واحد در این جلسه و سپس ۲۵ واحد دیگر در جلسه بعدی کاهش دهد. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 18 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.