ایلان ماسک عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از برنارد آرنو پس گرفت

ایلان ماسک عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از برنارد آرنو پس گرفت
آنچه در این مقاله میخوانید

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا، روز پنج‌شنبه از برنارد آرنو (Bernard Arnault)، رئیس LVMH، پیشی گرفت تا بار دیگر به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شود. این ارتقای جایگاه پس از آن صورت گرفت که ماسک به طور موقت عنوان خود را در شب به آرنو واگذار کرد، زمانی که ارزش سهام LVMH در معاملات صبحگاهی اروپا افزایش یافت.

ثروت خالص تخمینی ایلان ماسک (Elon Musk) روز پنج‌شنبه بعدازظهر به ۲۱۰.۴ میلیارد دلار رسید و از ثروت خالص تخمینی ۲۰۹.۴ میلیارد دلاری برنارد آرنو (Bernard Arnault) پیشی گرفت.

ثروت خالص ماسک روز پنج‌شنبه به این دلیل ۱.۸ میلیارد دلار افزایش یافت که ارزش سهام تسلا تا ساعت ۳:۱۵ بعدازظهر نزدیک به ۲ درصد رشد کرد—ماسک ۱۳ درصد از سهام این سازنده وسایل نقلیه الکتریکی را در اختیار دارد.

آرنو، که ارزش ثروت او، پس از آن که رئیس تسلا برای یک هفته عنوان ثروتمندترین فرد جهان را داشت، روز دوشنبه در ابتدای هفته از ماسک پیشی گرفت، توسط بنیانگذار آمازون، جف بزوس (Jeff Bezos)، که ثروت خالص تخمینی او در حال حاضر ۲۰۱.۳ میلیارد دلار است، دنبال می‌شود.

ماسک، آرنو و بزوس طی چند ماه گذشته، عنوان ثروتمندترین فرد جهان را با هم دست به دست کرده‌اند. آمازون طی سه ماه گذشته بیش از ۳ درصد رشد کرده است، در حالی که تسلا و LVMH به ترتیب ۱.۴ درصد و ۸ درصد کاهش داشته‌اند. بیشتر ثروت خالص ماسک در سهامی که در شرکت‌های خصوصی خود مانند اسپیس‌ایکس (SpaceX) و استارتاپ هوش مصنوعی خود، xAI، دارد، قرار گرفته است.

اگر سهامداران تسلا هفته آینده به بازگرداندن بسته پرداخت ۵۰ میلیارد دلاری او رأی دهند، ثروت خالص ماسک ممکن است به طور قابل توجهی افزایش یابد که سهم ماسک در تسلا را از ۱۳ درصد به ۲۲ درصد افزایش خواهد داد. این رأی احتمالاً داده خواهد شد در حالی که ماسک چالشی علیه حکم یک قاضی ایالت دلاور (Delaware) را پیش رو دارد که در ماه ژانویه به دلیل نگرانی‌ها درباره تعارض منافع و نفوذ ماسک بر هیئت مدیره شرکت، پرداخت را لغو کرده است.

در تصویر زیر، به فهرست 10 فرد ثروتمند جهان اشاره شده است:

10 فرد ثروتمند جهان

دیدگاه خود را درباره ایلان ماسک عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از برنارد آرنو پس گرفت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.