توسعه‌دهنده اصلی کیف پول Wasabi: توسعه‌دهندگان بیت‌ کوین در السالوادور شکست می‌خورند

توسعه‌دهنده اصلی کیف پول Wasabi: توسعه‌دهندگان بیت‌ کوین در السالوادور شکست می‌خورند
آنچه در این مقاله میخوانید

آدام فیکسور (Adam Ficsor)، توسعه‌دهنده اصلی کیف پول واسابی (Wasabi Wallet)، کیف پول بیت کوین متمرکز بر حریم خصوصی، نظر خود را در مورد پذیرش کُند بیت کوین در السالوادور فاش کرده است. در مصاحبه جدیدی، فیکسور اظهار داشت که توسعه‌دهندگان بیت کوین السالوادور را ناامید کرده‌اند، چون نتوانسته‌اند وضعیت بیت کوین به عنوان ابزاری برای مبادله را، حتی با استفاده از شبکه لایتنینگ (lightning network)، بهبود بخشند.

رهبر توسعه‌دهندگان کیف پول واسابی می‌گوید توسعه‌دهندگان بیت کوین السالوادور را ناامید کرده‌اند، او به مشکلات این ابزار مبادله اعتراف می‌کند

آدام فیکسور (Adam Ficsor)، توسعه‌دهنده اصلی کیف پول واسابی (Wasabi Wallet)، مشکلاتی که بیت کوین هنگام استفاده به عنوان ابزار مبادله ارائه می‌دهد را پذیرفته است. در مصاحبه جدیدی با یک دندانپزشک السالوادوری که ارزیابی کرده بود پذیرش بیت کوین در این کشور به کندی پیش می‌رود، فیکسور تایید کرد که بیت کوین هنوز راه طولانی در زمینه تبدیل شدن به عنوان ابزاری برای مبادله دارد. او اعلام کرد:

“مسئله این نیست که السالوادور برای بیت کوین آماده نیست. بلکه بیت کوین برای السالوادور آماده نیست. ما توسعه‌دهندگان بیت کوین هستیم که شما را ناامید می‌کنیم.”

فیکسور توضیح داد که بر خلاف زمینه دربرداشتن ارزش، ویژگی که بیت کوین در آن برتری دارد، توسعه‌دهندگان در بهبود تجربه کاربری پرداخت‌های بیت کوین ناکام مانده‌اند. او خاطرنشان کرد که حتی با استفاده از شبکه لایتنینگ (Lightning Network)، این تجربه همچنان به آن روانی که باید نبود.

فیکسور اعلام کرد که از طریق کار خود در کیف پول واسابی (Wasabi Wallet)، توانسته پرداخت‌های بیت کوین را ناشناس نماید. با این حال، او تاکید کرد که سفر او برای ارزان‌تر و آسان‌تر کردن این تراکنش‌های ناشناس به یک «ماجراجویی خطرناک» تبدیل شده است.

علاوه بر این، فیکسور اظهار داشت که به دلیل دخالتش در کیف پول واسابی (Wasabi Wallet)، به خاطر آینده خود و خانواده‌اش احساس ترس می‌کند، چون توسعه‌دهندگان حریم خصوصی “در حال رفتن به زندان بودند”. او تاکید کرد: “زمانی بود که واقعاً فکر می‌کردم شاید باید تمام وسایلم و خانواده‌ام را جمع کنم و به السالوادور نقل مکان کنم”.

کیف پول واسابی در ماه می اعلام کرد که عملکردهای حریم خصوصی خود را کنار می‌گذارد و از اول ماه ژوئن دیگر خدمات هماهنگ‌سازی کوین‌ جوین (coinjoin) را ارائه نخواهد داد. پیش از آن، در ماه آوریل، وزارت دادگستری ایالات متحده کیون رودریگز (Keonne Rodriguez) و ویلیام لونرگان هیل (William Lonergan Hill)، بنیان‌گذاران کیف پول حریم خصوصی مشابهی به نام سامورای (Samourai)، را به جرم پولشویی متهم کرد، که منجر به خروج داوطلبانه چندین خدمت حریم خصوصی از بازار ایالات متحده شد.

نظر شما در مورد اظهارات آدام فیکسور، توسعه‌دهنده کیف پول Wasabi، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره توسعه‌دهنده اصلی کیف پول Wasabi: توسعه‌دهندگان بیت‌ کوین در السالوادور شکست می‌خورند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.