تورم بریتانیا در انتظار بازارهای پر رونق

تورم بریتانیا در انتظار بازارهای پر رونق
آنچه در این مقاله میخوانید

سرمایه‌گذاران فرصتی دیگر خواهند داشت تا ببینند که آیا داستان کاهش تورم جهانی با توجه به داده‌های تورم بریتانیا در مرکز توجه روز چهارشنبه، جذابیت بیشتری پیدا می‌کند یا خیر. اگرچه ممکن است نتیجه آن تاثیر قابل توجهی بر بررسی سیاست بانک انگلستان در روز بعد نداشته باشد.

انتظار می‌رود تورم اصلی در ماه مه سالانه 2 درصد باشد یعنی همان هدف بانک مرکزی اروپا پس از 2.3 درصد در آوریل، با کاهش قیمت‌ها در نتیجه کاهش قبوض انرژی خانوارها.

اما انتظار می‌رود بانک مرکزی به طور گسترده روی نرخ‌ها بایستد زیرا سیاست‌گذاران بر رشد دستمزدها و تورم بخش خدمات تمرکز می‌کنند که برآورد می‌شود در ماه می به 5.5 درصد برسد.

داده‌های هفته گذشته نشان داد که دستمزدهای بریتانیا سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها افزایش یافته و فشار بر بانک مرکزی را برای نگه داشتن نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تری حفظ کرده است.

قرائت تورم و تصمیم سیاست متعاقب آن، در آستانه انتخابات عمومی بریتانیا در ماه ژوئیه، شفافیتی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند، به طوری که شاخص FTSE 100 با افت 3 درصدی از زمان ثبت رکورد در ماه مه، به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند.

به هر حال، همین هفته گذشته بود که نرخ تورم خفیف ایالات متحده چند ساعت قبل از موضع کلی تندروانه مقامات فدرال رزرو که پیش‌بینی میانه خود را برای کاهش سه چهارم نرخی نرخ بهره را به تنها یک در سال کاهش دادند، رسید.

پوند همچنان خاموش است و آخرین قیمت آن در 1.2711 دلار بود، در حالی که پس از داده‌های خرده‌فروشی در روز سه‌شنبه نشان‌دهنده نشانه‌هایی از فرسودگی در میان مصرف‌کنندگان آمریکایی بود، دلار متزلزل شد.

این داده‌ها اندکی انتظارات کاهش نرخ بهره را در سپتامبر افزایش داد، اگرچه با توجه به اینکه فدرال رزرو تا حد زیادی به داده‌ها وابسته است، این انتظارات در کوتاه مدت بی‌ثبات خواهند بود. در ابتدای سال، معامله‌گران تا 160 واحد کاهش در سال 2024 قیمت‌گذاری کرده بودند، اما اکنون 48 واحد در ثانیه کاهش قیمت را پیش‌بینی می‌کنند.

 

دیدگاه خود را درباره تورم بریتانیا در انتظار بازارهای پر رونق بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.