گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 19 ژوئن 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 19 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از دریافت داده‌های اقتصادی متفاوت، سهام آمریکا امروز دچار نوسان شد. شاخص خرده‌فروشی کمتر از حد انتظار بود و تنها ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته داشت و اعداد ماه قبل روندی نزولی در پیش گرفتند.

در مقابل، تولید صنعتی ماهانه از انتظارات پیشی گرفت و به ۰.۹ درصد رسید. پس از انتشار این داده‌ها، شاخص دلار کمی پایین آمد و به ۱۰۵.۳ رسید، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا به ۴.۲۲ درصد کاهش یافت.

در جای دیگر، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نهایی منطقه یورو، با تورم ۲.۶ درصد سالانه مربوط به کل کالاها و تورم ۲.۹ درصد مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی انتظارات را برآورده کرد.

فضای بورس فلزات لندن (LME) شاهد یک روز دیگر از زیان‌ها بود. قیمت مس کاهش یافت و با ۹,۶۷۱.۵ دلار به ازای هر تن بسته شد، در حالی که قیمت آلومینیوم به ۲,۴۸۶.۵ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

نیکل چهاردهمین روز روند نزولی متوالی خود را سپری کرد و با قیمت ۱۷,۲۹۲ دلار به ازای هر تن بسته شد.

در مقابل، بهای سرب و روی افزایش یافتند، به طوری که قیمت سرب به ۲,۱۹۲ دلار به ازای هر تن و روی به ۲,۸۳۸ دلار به ازای هر تن رسید.

همزمان با کاهش شاخص دلار و بازده اوراق قرضه خزانه‌داری، بهای فلزات گرانبها امروز افزایش یافتند. طلا با قیمتی کمی کمتر از ۲,۳۳۰ دلار به ازای هر اونس معامله شد، در حالی که قیمت نقره در حدود ۲۹.۴ دلار به ازای هر اونس نوسان داشت.

قیمت نفت به سطوحی رسید که از ماه آوریل تاکنون دیده نشده بود، و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با قیمت ۸۱.۲ دلار به ازای هر بشکه و نفت برنت (Brent) با قیمت ۸۵.۰ دلار به ازای هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 19 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.