ایالات متحده اپراتورهای بازار امپراتوری را در طرح 430 میلیون دلاری دارک وب متهم کرد

ایالات متحده اپراتورهای بازار امپراتوری را در طرح 430 میلیون دلاری دارک وب متهم کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

اداره تحقیقات امنیت داخلی ایالات متحده دو نفر را به دلیل اداره بازار امپراطوری (Empire Market)، یک بازار در دارک وب، متهم کرده است که ۴۳۰ میلیون دلار معاملات غیرقانونی را تسهیل کرده‌اند. متهمین با مجازات‌های سنگین، از جمله حبس ابد، روبرو هستند. مقامات آمریکایی اعلام کردند: “طی تحقیقات، نیروهای اجرایی فدرال در زمان توقیف، رمز ارزهایی به ارزش ۷۵ میلیون دلار همراه با پول نقد و فلزات گرانبها را ضبط کردند”.

مدیران بازار امپراطوری به دلیل ۴۳۰ میلیون دلار معاملات در دارک وب متهم شدند

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) روز دوشنبه اعلام کرد که شاخه اصلی تحقیقاتی آن، بخش تحقیقات امنیت داخلی (HSI)، با هماهنگی با همکاران اجرای قانون، اتهاماتی را علیه دو مرد مطرح کرده است که گفته می‌شود بازار امپراطوری (Empire Market) را اداره کرده‌اند. طبق اعلام این وزارتخانه، این بازار در دارک وب، خرید و فروش ناشناس بیش از ۴۳۰ میلیون دلار کالا و خدمات غیرقانونی در سطح جهانی را تسهیل کرده است.

ایوان جی. آروِلو (Ivan J. Arvelo)، مأمور ویژه در بخش تحقیقات امنیت داخلی نیویورک، اظهار داشت:

“همان طور که ادعا شده است، متهمین تلاش کرده‌اند از دارک نت برای پیشبرد عملیات فروش مواد مخدر خود به ارزش ۶۰ میلیون دلار ارز رمزارز استفاده کنند.”

بخش تحقیقات امنیت داخلی (HSI) در ادامه جزئیات بیشتری ارائه داد: توماس پاوی (Thomas Pavey) ملقب به دوپناگت (Dopenugget)، ۳۸ ساله از اورموند بیچ (Ormond Beach)، فلوریدا (FL)، و راهیم همیلتون (Raheim Hamilton) ملقب به سیدنی (Sydney) و زیرو انجل (Zero Angel)، ۲۸ ساله از سافولک (Suffolk)، ویرجینیا (VA)، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، مالکیت بازار امپراطوری (Empire Market) را در اختیار داشته و آن را اداره کردند و تقریبا چهار میلیون معامله به ارزش بیش از ۴۳۰ میلیون دلار را تسهیل کردند.

این مقامات افزودند: “کیفرخواست، پاوی و همیلتون را به توطئه با یکدیگر و دیگران برای ارتکاب به قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری کامپیوتری، کلاهبرداری دستگاه دسترسی، جعل و پول‌شویی متهم می‌کند” و توضیح دادند که هر دوی این افراد در بازداشت نیروهای مجری قانون ایالات متحده قرار دارند، و روند دادرسی قرار است در دادگاه فدرال شیکاگو برگزار شود.

بخش تحقیقات امنیت داخلی (HSI) توضیح داد که پاوی و همیلتون پیش از این در آلفابای (Alphabay) همکاری کرده بودند، جایی که آن‌ها پول جعلی ایالات متحده را می‌فروختند تا این که آلفابای در سال ۲۰۱۷ بسته شد. بخش تحقیقات امنیت داخلی خاطرنشان کرد که آن‌ها بازار امپراطوری (Empire Market) را در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۱۸ (12 بهمن 1396) راه‌اندازی کردند، و تأکید کرد که این بازار دارک وب، که از طریق نرم‌افزارهای تخصصی مخفی‌ساز و آدرس “.onion” قابل دسترسی بود، به هزاران فروشنده و خریدار امکان می‌داد تا کالاهای غیرقانونی مختلفی از جمله هروئین، متامفتامین، کوکائین، LSD، پول جعلی، و اطلاعات کارت اعتباری دزدیده شده را مبادله کنند.

در این بیانیه آمده است که معاملات با استفاده از رمز ارزها انجام شده و خریداران می‌توانستند بر اساس معیارهایی مانند «مخفی‌کاری» خریدهای خود را بررسی کرده و به آن امتیاز دهند:

“در طول تحقیقات، نیروهای فدرال مجری قانون، در زمان توقیف، رمز ارزهایی به ارزش ۷۵ میلیون دلار همراه با پول نقد و فلزات گرانبها را ضبط کردند … اتهامات مطرح شده در کیفرخواست جایگزین قابل مجازات با حداکثر حبس ابد در زندان فدرال است.”

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ایالات متحده اپراتورهای بازار امپراتوری را در طرح 430 میلیون دلاری دارک وب متهم کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.