ریپل با 10 دولت در سطح جهان کار می‌کند

ripple-10-governments
آنچه در این مقاله میخوانید

در یک کلیپ ویدیویی که دوباره به چرخه خبری آمده، برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل شرکت رمزارزی ریپل (Ripple)، اظهار داشت که شرکت او با حدود ۱۰ دولت در سراسر جهان در زمینه ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی (CBDCs) همکاری می‌کند. این مدیر توضیح داد: “یک ارز دیجیتالی بانک مرکزی یک استیبل کوین است. تنها تفاوت آن این است که توسط دولت صادر می‌شود”.

دیدگاه مدیرعامل ریپل درباره همکاری با دولت‌ها در سراسر جهان

طی چند روز گذشته، کلیپ ویدیویی در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی X منتشر شده است که نشان می‌دهد برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل (Ripple)، فاش کرده است که شرکت رمزارزی او با حدود ۱۰ دولت در سراسر جهان روی ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی (CBDCs) کار می‌کند. این ویدیو که با عنوان «مختل کردن یا امکان‌پذیر کردن: مادی کردن اینترنت باارزش» نام‌گذاری شده است، در واقع در یک رویداد زنده در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ (27 مهر 1402)، توسط شرکت متاکو (Metaco)، شرکتی که ریپل اوایل امسال خریداری کرده بود، ضبط شده است.

طی این مصاحبه، گارلینگهاوس اعلام کرد:

“ریپل سرمایه‌گذاری کرده و با حدود ۱۰ دولت مختلف در سراسر جهان برای صدور ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی همکاری می‌کند. یک ارز دیجیتالی بانک مرکزی یک استیبل کوین است. تنها تفاوت آن این است که توسط دولت صادر می‌شود.”

مدیرعامل ریپل افزود: “اما من همچنین فکر می‌کنم که استیبل کوین‌هایی به غیر از این نیز وجود خواهند داشت. اما همان طور که قبلاً بحث کردیم، به نظر من، داشتن دستورالعمل‌های رگولاتوری واضح در مورد نحوه عملکرد آن‌ها و اطمینان از امنیت آن‌ها برای مصرف‌کنندگان، اطمینان از امنیت آن‌ها برای طرف‌های مقابل و غیره مهم است”.

این شرکت رمزارزی اخیراً ریپل یو‌اس‌دی (RLUSD) را معرفی کرد که آن را «یک استیبل کوین با پشتوانه دلار ۱:۱، که شفافیت و ثبات را در دفتر XRP و اتریوم ارائه می‌دهد”، توصیف کرده است. ریپل اضافه کرد که این استیبل کوین “در اواخر امسال عرضه خواهد شد.”

گارلینگهاوس همچنین در مصاحبه‌اش در مورد پیروزی حقوقی ریپل علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) صحبت کرد. این پیروزی، رویکرد رگولاتوری کمیسیون بورس و اوراق بهادار را به چالش می‌کشد و به ریپل اجازه می‌دهد تا در مناطقی با چارچوب‌های رگولاتوری روشن، به توسعه جهانی خود ادامه دهد. این مدیر همچنین با تأکید بر هم‌افزایی و رعایت مقررات بین هر دو شرکت، تفاوت ریپل با XRP را روشن ساخت و خرید متاکو (Metaco) برای گسترش به راه‌حل‌های نگهداری را مورد تأکید قرار داد.

در ماه می سال گذشته، ریپل فاش کرد که این شرکت در حال مذاکره با بیش از ۲۰ کشور در مورد برنامه‌های CBDC است. این شرکت در آن زمان توضیح داد: “بر اساس این کار، ریپل پلتفرم CBDC خود را برای برآورده ساختن نیازهای بانک‌های مرکزی، مؤسسات مالی، دولت‌ها، و بانک‌های تجاری تقویت کرده است تا آن‌ها بتوانند برنامه‌ها و نمونه‌های اولیه ارز خود را با استفاده از پلتفرم جدید CBDC شخصی‌سازی کنند”.

نظر شما در مورد همکاری ریپل با 10 دولت در سراسر جهان بر روی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ریپل با 10 دولت در سطح جهان کار می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.