بانک تایلند ذخایر طلا را افزایش داد تا سیستم معاملاتی دلارزدایی شده توسط CBDC را تقویت کند

بانک تایلند ذخایر طلا را افزایش داد تا سیستم معاملاتی دلارزدایی شده توسط CBDC را تقویت کند
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس اظهارات ژان نیوونهویس (Jan Nieuwenhuijs)، تحلیلگر بازار طلا، بانک تایلند (Bank of Thailand) ممکن است ذخایر طلای خود را برای تقویت یک سیستم تجاری بدون دلار افزایش دهد. نیوونهویس اظهار داشت که خریدهای مداوم طلا توسط بانک تایلند ممکن است نشان دهنده آماده‌سازی این کشور برای رویارویی با عدم تعادل‌های تجاری احتمالی ناشی از استفاده از امبریج (Mbridge)، پروژه تسویه حساب مرزی CBDC باشد.

توضیح تب طلای تایلند با توجه به ترویج تجارت آتی ارز دیجیتال بانک مرکزی با استفاده از امبریج

تایلند ممکن است در حال آماده‌سازی برای رویارویی با عدم تعادل‌های یک سیستم تجاری به رهبری ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) با استفاده از امبریج (Mbridge)، پروژه تسویه حساب مرزی با محوریت ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) باشد. ژان نیوونهویس (Jan Nieuwenhuijs)، تحلیلگر بازار طلا، بر این باور است که هدف از افزایش مداوم در ذخایر طلا توسط بانک تایلند ممکن است این مسئله باشد. نیوونهویس گزارش داد که تایلند از نوامبر سال گذشته، رویه خرید طلا را مانند چین دنبال کرده است و به طور مداوم در خرید طلا پافشاری کرده است.

در حالی که سایر کشورها معمولاً به دنبال خرید ارزان و فروش گران هستند، تایلند طلا را در نقاط مختلف طیف قیمتی خریداری کرده است. نیوونهویس اعلام کرد که تایلند از اکتبر سال ۲۰۲۳، زمانی که قیمت‌ها حدود ۲,۰۰۰ دلار بود، تا آوریل سال ۲۰۲۴، زمانی که قیمت طلا به ۲,۳۰۰ دلار به ازای هر اونس رسید، واردکننده خالص قابل توجهی بوده است.

تایلند به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی در حال انباشت طلا است و این روند بر شهروندان تایلندی نیز تأثیر گذاشته است. نیوونهویس تأکید کرد:

“علاوه بر سابقه طولانی پس‌انداز در طلا، مردم تایلند ترغیب می‌شوند تا طلا بخرند چون بانک مرکزی آن‌ها نیز در حال جمع‌آوری این فلز گرانبها است”.

گمانه‌زنی‌های نیوونهویس پس از امضای چارچوب همکاری برای معاملات ارزی دوجانبه محلی بین چین و تایلند، چند روز قبل از انتشار کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) امبریج ارائه شد. چین و تایلند دو تن از اعضای اولیه پلتفرم امبریج هستند.

با این حال، نیوونهویس بیان می‌کند که یک سیستم بدون دلار مانند امبریج باید با یک دارایی پایدار تکمیل شود که با بازیافت آن‌ها به طلا به اصلاح نابرابری‌ها کمک کند. او در خاتمه گفت: “هنگامی که mBridge و بازیافت طلا ترکیب می‌شوند، امکان معامله غیر دلاری و ذخیره‌سازی مازاد در دارایی‌های غیر دلاری فراهم می‌شود که همان فاصله گرفتن از دلار است”.

نظر شما در مورد خرید مداوم طلای تایلند چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک تایلند ذخایر طلا را افزایش داد تا سیستم معاملاتی دلارزدایی شده توسط CBDC را تقویت کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.