پیش‌بینی قیمت طلا: چه اتفاقی برای این فلز گرانبها خواهد افتاد؟

پیش‌بینی قیمت طلا: چه اتفاقی برای این فلز گرانبها خواهد افتاد؟
آنچه در این مقاله میخوانید

با تقویت دلار آمریکا در پی افزایش بازده اوراق قرضه خزانه، قیمت طلا روز دوشنبه کاهش یافت. شاخص DXY، که عملکرد دلار آمریکا را دنبال می‌کند، نشان می‌دهد که ارزش این ارز روز دوشنبه به ۱۰۵.۵۰ رسیده است. دلار قوی‌تر قیمت‌های طلا را پایین کشیده و باعث شده است که به نشانه ۲,۳۱۵ دلار برسد.

حالا که قیمت طلا در حال کاهش است، آیا این فلز گرانبها جریان‌ها را برعکس کرده و روندی صعودی را شروع می‌کند؟ در این مقاله، ما چشم‌اندازهای آینده قیمت طلا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سرمایه‌گذاران قبل از این که پوزیشن ورود به بازار طلا را در نظر بگیرند، منتظر داده‌های بیشتری از آمریکا و نظرات مقامات فدرال رزرو (Federal Reserve) هستند. بنابراین، دلار آمریکا قبل از بازنگری در داده‌های مربوط به  شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و افزایش نرخ بهره، برتری خواهد داشت. جیم وایکاف (Jim Wyckoff)، تحلیلگر ارشد بازار در کیتکو متالز (Kitco Metals)، گفت:

“واقعاً خبرهای اساسی تازه و مهمی وجود ندارد، بنابراین بازار طلا به دنبال جهت‌گیری از بازارهای خارجی است”.

وایکاف پیش‌بینی کرد که قیمت‌های طلا با نوسان اندکی تغییر خواهند کرد و ممکن است بین ۲,۳۰۰ تا ۲,۴۰۰ دلار محدود شوند. او پیش‌بینی کرد که افزایش قیمت به بالاتر از نشانه ۲,۴۰۰ دلار می‌تواند کاری شگفت‌انگیز برای این فلز گرانبها باشد. او گفت:

“احتمالاً قیمت‌های طلا بین ۲,۳۰۰ تا ۲,۴۰۰ دلار با نوسان اندکی تغییر خواهند کرد تا زمانی که کاتالیزور اساسی بعدی اتفاق بیفتد، که ممکن است تا ماه جولای اتفاق نیفتد”.

کاهش نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو نیز می‌تواند در ماه‌های آینده قیمت‌های طلا را تقویت کند. با این حال، هیچ داده‌ای به سمت شروع کاهش نرخ بهره توسط فدرال‌ رزرو اشاره نمی‌کند. رایان مک‌کی (Ryan McKay)، استراتژیست ارشد کالا در TD Securities، گفت:

“هنوز عدم‌قطعیت زیادی در مورد زمان‌بندی کاهش‌ نرخ‌های بهره مورد انتظار وجود دارد، و وابستگی پوزیشن‌های کلان به شگفتی‌های داده‌ای در کوتاه‌مدت بالا باقی خواهد ماند”.

در نتیجه، در حالی که دلار آمریکا در بازارها قوت می‌گیرد، قیمت طلا همچنان در مسیر لغزنده‌ای قرار دارد.

دیدگاه خود را درباره پیش‌بینی قیمت طلا: چه اتفاقی برای این فلز گرانبها خواهد افتاد؟ بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.